سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      اکتشاف، با مشارکت بخش خصوصی در مناطق کم برخوردار انجام شده است
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با ارایه گزارشی از فعالیت های اکتشافی، ایمیدرو تاکید کرد انجام اکتشاف در معادن و نقاط کم برخوردار، سبب توسعه منطقه و ایجاد اشتغال به ویژه برای مردم بومی مناطق می شود. کرباسیان همچنین از مشارکت بخش خصوصی و همکاری شرکت های خارجی در اکتشاف، سخن به میان آورد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۱  
      کاهش رشد جهانی ظرفیت تولید مس تا سال 2020
      در حالی که رشد سالانه ظرفیت تولید جهانی مس کاتد طی پنج سال، اخیر 4 درصد به ثبت رسیده اما پیش بینی ها نشان می دهد که تا سال 2020 این میزان به 2.5 درصد کاهش می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۱  
      قیمت های جدید وارداتی، خریداران ورق فولادی را ترغیب نمی کند
      علیرغم کاهش چشمگیر قیمت ها طی هفته گذشته، خرید در بازار واردات فولاد تخت ایران همچنان روند کندی در پیش داشت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      کرباسیان خبر داد: راه اندازی کارخانه مس چهل کوره با فناوری ایرانی
      رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: کارخانه کنسانتره مس چهل کوره با فناوری ایرانی طراحی و راه اندازی شده است. به گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان که در مراسم راه اندازی معدن و کارخانه مس چهل کوره استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت،‌ تصریح کرد: فناوری بخش های کارخانه این معدن در داخل کشور طراحی و اجرا شده و تنها در بخش ساخت آسیاب ها از شرکت خارجی استفاده شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      آمادگی چینالکو برای سرمایه گذاری مشترک در صنعت آلومینای ایران
      شرکت بین المللی چینالکو آمادگی خود را برای سرمایه گذاری مشترک در زمینه تولید پودر آلومینا در ایران اعلام کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      فرصت جدید برای حضور بخش خصوصی در چهار محدوده اکتشافی
      ایمیدرو با توجه به استقبال از واگذاری محدوده های اکتشافی و ایجاد فرصت جدید برای متقاضیان، مزایده عمومی یک مرحله ای واگذاری چهار محدوده اکتشافی، برگزار می کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      گمرک، برای منطقه اقتصادی خلیج فارس، پارسیان و لامرد گواهی رفع تعهد ارزی صادر می کند
      دولت مناطق ویژه اقتصادی خلیج فارس،‌ پارسیان و لامرد را هم شامل رفع تعهدات ارزی سرمایه گذاران کرد. این اقدام با هدف تسهیل و یکسان شدن شرایط سرمایه گذاری برای مناطق ویژه اقتصادی صورت گرفته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      پیشنهاد ایمیدرو برای همکاری با استرالیا در زمینه پودرآلومینا، بوکسیت و فولاد
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: تشکیل کارگروه مشترک ایران و استرالیا با هدف گسترش حوزه ها و همچنین سرعت دادن در همکاری های مشترک است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۱۰  
      فولاد ایران،‌ سال میلادی را با رشد 11درصدی شروع کرد
      سایت انجمن جهانی فولاد گزارش داد: میزان تولید فولاد ایران در نخستین ماه 2017 میلادی، 11.4 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (Worldsteel Assosiation)، ایران در ماه ژانویه 2017 میلادی، یک میلیون و 520 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 365 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۹  
      پیشنهاد تشکیل کارگروه ایران و استرالیا برای توسعه همکاری های معدنی
      رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست با هیات استرالیایی پیشنهاد تشکیل کارگروه با هدف تقویت همکاری های معدنی و اجرای پروژه های مشترک در این بخش را ارایه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ وزیر توسعه اقتصادی، منابع و حمل نقل ایالت ویکتوریا و تنی چند از مقامات وزارت صنعت و تجارت که به همراه سفیر آن کشور در ایران،‌ با رییس هیات عامل ایمیدرو، دیدار می کرد، پتانسیل های معدنی ایران را فرصتی برای توسعه همکاری ها دانست.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۹