سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      ارزش ذخایر کشف شده به 4.2 میلیارد دلار می رسد
      مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: ارزش ذخایر کشف شده به بیش از 4.2 میلیارد دلار می رسد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، وجیه ا... جعفری که در گردهمایی مدیران ایمیدرو در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سخن می گفت، تصریح کرد: با کمک ایمیدرو 20 میلیون دلار در حوزه اکتشاف سرمایه گذاری کرده ایم که حاصل این میزان هزینه، کشف ذخایر معدنی به ارزش بیش از 4.2 میلیارد دلار است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۹  
      آماده صدور 15 میلیون تن فولاد شویم
      عبدالمجید شریفی مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: برای صادرات 15 میلیون تن فولاد در برنامه چشم انداز آماده باشیم. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، شریفی که در گردهمایی مدیران ایمیدرو در منطقه ویژه خلیج فارس سخن می گفت، تصریح کرد: آماده سازی برای افزایش ظرفیت تولید، زیرساخت ها، انرژی و ... از حمله ملزومات صادرات فولاد در افق چشم انداز 1404 است. در آن سال ظرفیت تولید فولاد کشور به 55میلیون تن خواهد رسید که 15 میلیون تن از این رقم به صادرات اختصاص خواهد داشت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۹  
      غرفه متفاوت ایمیدرو در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست
      غرفه ایمیدرو با طرحی متفاوت (سبک سنتی) در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برپا شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۸  
      کرباسیان: 73 طرح در ایمیدرو تعیین تکلیف شدند
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: در بیش از 3.5 سال گذشته 73طرح در مراحل مختلف اجرایی یا راه اندازی قرار گرفتند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۸  
      1.8 میلیارد دلار طرح در منطقه ویژه خلیج فارس در حال اجراست
      مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: در حال حاضر بیش از 1.8 میلیارد دلار طرح در حال اجرا یا نصب تجهیزات است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۷  
      صدور ورق فولادی طبق ضوابط اتحادیه اروپا بوده است
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برخی به دلیل اینکه نگران از دست دادن بازار خود هستند، اتهام ارزان فروشی ورق فولادی را به ایران زده ان در صورتی که صدور این کالا بر اساس ضوابط اتحادیه اروپا انجام شده است. مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با بیان اینکه متاسفانه برخی نگران بازاری هستند که ایران به دست آورده است، اظهار داشت: ایران سال گذشته ۴ میلیون تن صادرات فولاد داشته است و امسال رکورد سال گذشته را شکسته است؛ بنابراین یکسری به دلیل اینکه بازار خود را از دست می دهند و از سویی دیگر رکود هم بر بازار جهانی حاکم است، این بحث ها را طرح کرده اند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۲  
      اعلام آمادگی شرکت های معتبر فنلاندی برای حضور در بخش معدن ایران
      شرکت های معتبر فنلاندی در همایش معرفی فرصت های همکاری معدنی ایران و فنلاند برای حضور در بخش معدن ایران اعلام آمادگی کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۲/۰۱  
      تولید 15.4 میلیون تن شمش فولاد طی 10 ماهه امسال
      شرکت های فولادساز کشور طی 10 ماهه امسال، افزون بر 15.4 میلیون تن فولاد خام(شمش) تولید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، طبق گزارش انجمن فولاد ایران شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان دی جاری، 15 میلیون و 405 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (13 میلیون و 959 هزار تن)، 10 درصد رشد نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۳۰  
      آمادگی دانیلی برای انتقال فناوری کاهش مصرف انرژی در تولید فولاد
      معاون شرکت دانیلی از آمادگی این شرکت برای انتقال فناوری تولید فولاد به ایران با هدف کاهش مصرف انرژی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، استفان برگر((Stefan Berger معاون شرکت دانیلی شعبه آلمان، با اشاره به پروژه های فولاد مبارکه و هرمزگان، یکی از مشکلات تولید فولاد در ایران را کمبود و قیمت بالای آب عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه صنعت فولاد به آب فراوان نیاز دارد ما در نظر داریم تا تکنولوژی های جدید تولید فولاد با کاهش مصرف آب به ایران منتقل کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۳۰  
      کارخانه آهن اسفنجی فولاد شادگان در مسیر راه اندازی قرار گرفت
      مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد: تجهیزات طرح استانی فولاد شادگان ( استان خوزستان) به طور کامل نصب شده و اکنون در مرحله تست تجهیزات قرار دارد که امیدواریم واحد تولید آهن اسفنجی آن را اسفند ماه امسال افتتاح کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۳۰