سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      آغاز عملیات اجرایی و افتتاح طرح های صنایع معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: در دولت یازدهم عملیات اجرایی چندین طرح بخش معدن و صنایع معدنی با میلیاردها ریال سرمایه گذاری شروع یا افتتاح شده است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، حسن خلج طهرانی به مناسبت ایام دهه مبارک فجر ضمن تشریح دستاوردهای منطقه ویژه خلیج فارس در دولت یازدهم گفت: با افتتاح طرح های مختلف صنعتی و معدنی در این منطقه ، فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم فراوانی برای جوانان بومی و استانی ایجاد شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۹  
      سرمایه گذاری 8.6 میلیارد دلاری ایمیدرو برای طرح های ناتمام و غیرفعال
      تکمیل و راه اندازی 14 طرح ناتمام به ارزش 1.3 میلیارد دلار، فعال سازی 34 طرح غیرفعال به ارزش 7.3 میلیارد دلار را از جمله اقدام های ایمیدرو در دولت یازدهم عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو،‌ محمد آقاجانلو مدیر صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اعلام این مطلب افزود: دیگر اقدام هایی که ایمیدرو در دولت یازدهم انجام داد، تعریف 16 طرح جدید با هزینه سرمایه گذاری بالغ بر سه میلیارد دلار است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۸  
      چشم انداز مثبت تقاضای فولاد ضدزنگ تا سال 2020
      مجله متال بولتن چشم انداز تقاضای جهانی فولاد ضد زنگ را مثبت و میزان تقاضای این محصول را در سال 2020 حدود 45 میلیون و 20 هزار تن پیش بینی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، بر اساس پیش بینی های انجام شده تقاضای جهانی فولاد ضدزنگ در سال 2017 نیز با 4.16 درصد افزایش به 40میلیون و 10 هزار تن می رسد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۸  
      عبور صادرات فولاد شرکت های بزرگ از مرز 4.4 میلیون تن
      شرکت های بزرگ فولادی در 10 ماه سال جاری بیش از 4.4 میلیون تن به بازارهای هدف صادر کردند. این میزان صادرات بیش از کل رقم سال 94 است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)،‌ از ابتدای سال تا پایان دی ماه 95، اقتصاد کشور شاهد رشد 45درصدی صادرات فولاد نسبت به مدت مشابه سال 94 شد. در دوازده ماه سال گذشته کل تناژ صادراتی فولاد به 4 میلیون و 13هزار تن رسیده بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۶  
      فناوری کاهش مصرف آب در کارخانه های آهن اسفنجی،‌ وارد کشور می شود
      فناوری کاهش مصرف آب در کارخانه های آهن اسفنجی، از شرکت کوبِلکو ژاپن به ایران وارد می شود. این فناوری برای کارخانه های تولید آهن اسفنجی موجود در ایران به کار گرفته خواهد شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاون شرکت کوبلکو (KOBELCO)- وابسته به کوبه استیل ژاپن- همراه تعدادی از مدیران ارشد این شرکت در جلسه با رییس هیات عامل ایمیدرو، به ارایه طرح خود در کاهش مصرف آب و انرژی پرداختند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۶  
      ارایه دستاوردهای منطقه ویژه خلیج فارس در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی بندرعباس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، متالورژی و نمایشگاه ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته حضور فعال دارد. حسن خلج طهرانی گفت: در این نمایشگاه که از 12 تا 15 بهمن ماه جاری در بندرعباس برگزار شده است، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس دستاوردهای خود در معرض نمایش می گذارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۳  
      فراخوان واگذاری چهار محدوده اکتشافی توسط ایمیدرو
      سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) فراخوان، 4 محدوده اکتشافی را برای واگذاری به متقاضیان واجد صلاحیت فنی و مالی،‌ آغاز کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۳  
      کرباسیان: ممنوعیت صادرات کاملا غیرکارشناسی است
      صادرات محصولات معدنی در سال 1395 در حالی برخی از رکوردهای چندین ساله خود را شکست که چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت، طی نامه‌ای از شورای اقتصاد درخواست کرده بود که تعرفه صادرات برخی از محصولات معدنی و فلزی افزایش یابد. این تصمیم موافقت‌ها و مخالفت‌های بسیاری را در پی داشت. ماهنامه «اخبار فلزات» برای بررسی تعرفه‌های صادراتی محصولات معدنی و فلزی، با ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به گفت‌وگو نشسته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۳  
      ایران و ایتالیا در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی منطقه ویژه خلیج فارس سرمایه گذاری می کنند
      شرکت های ایرانی و ایتالیایی در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی و آب شیرین کن منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سرمایه گذاری می کنند. تکنولوژی را در اختیار داریم و تصمیم داریم در دو بخش پتروشیمی و پالایشگاهی و همچنین احداث آب شیرین کن 50 هزار متر مکعبی، سرمایه گذاری کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۳  
      تعرفه 30 تا 64درصدی اتحادیه اروپا بر محصولات فولادی چین
      اتحادیه اروپا، مالیات های سنگین ضد دامپینگ را بر روی واردات محصولات فولادی چین اعمال کرد تا سیاست حمایتی خود را در پیش گیرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به دنبال تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اعمال مالیات های ضد دامپینگ بر روی فولاد چین، این کشور، اتحادیه اروپا را متهم به در پیش گرفتن سیاست های حمایتی کرد. این تصمیم اتحادیه اروپا در راستای حمایت از کارخانه های فولاد سازی اروپا اتخاذ شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۱