سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      آغاز عملیات اجرایی طرح تولید آهک صنعتی و بلوک های سبک گازی در دهه فجر
      عملیات اجرایی کارخانه های «تولید آهک صنعتی و هیدراته» و «تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم» در دهه فجر و با حضور مقامات عالی آغاز می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، احدالله رضایی مجری طرح احداث کارخانه آهک صنعتی و هیدراته پلدختر در لرستان با بیان این خبر اظهار داشت: برای احداث فاز نخست این طرح (تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر)، حدود 600 میلیارد ریال و برای فاز دوم (تولید بلوک های سبک گازی و نانو کربنات کلسیم) حدود 600 میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی تخمین زده شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۱  
      تولیدکنندگان بزرگ طلا، روند کاهشی در پیش گرفتند
      روند کاهشی تولید جهانی طلا در سال 2017 ادامه می یابد. دلیل این امر کاهش تولید شرکت های بزرگ جهان عنوان شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از وب سایت ماینینگ، به دلیل تعداد اندک پروژه های جدید تولید طلا که در سال جاری آغاز می شوند پیش بینی می شود که در سال 2017 روند کاهشی عرضه معادن طلا ادامه یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۱  
      افزایش 5.2 درصدی تولید معادن مس جهان
      میزان تولید معادن جهانی طی 10 ماهه سال2016 میلادی، 5.2 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG) حاکیست: میزان تولید معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر 2016، به حدود 16 میلیون و 664 هزار تن رسید. این رقم در مدت مشابه سال 2015 میلادی، 15 میلیون و 846 هزار و 900 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۰  
      افزایش 10 درصدی تولید آهن اسفنجی ایران در سال 2016
      انجمن جهانی فولاد از افزایش 10 درصدی تولید آهن اسفنجی ایران در سال2016 خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، ایران با تولید 16 میلیون و هزار تن آهن اسفنجی به عنوان برترین تولیدکننده این محصول در سال گذشته میلادی شناخته شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۱۰  
      پیش بینی افزایش قیمت روی تا 3 هزار دلار
      یک موسسه تحلیل بازار کامودیتی در تازه ترین گزارش خود، از افزایش قیمت فلز روی تا 3 هزار دلار در سال 2017 خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، موسسه مالی تحلیل بازار کامودیتی مک کواری (Macquarie) روز جمعه در گزارشی به مشتریان خود اعلام کرد که متوسط قیمت روی در سال جاری ۲۷۷۸ دلار بوده و با حرکت به سمت انتهایی سال، تا ۳۰۰۰ دلار افزایش می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۹  
      استقبال پنج کشور برای احداث کارخانه در منطقه ویژه خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: سرمایه گذارانی از کشورهای فرانسه، فنلاند، روسیه ، هند و چین برای سرمایه گذاری در این منطقه ویژه وارد مذاکره شده اند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۹  
      رشد 11 درصدی تولید فولاد ایران در سال 2016
      انجمن جهانی فولاد، رشد تولید فولاد خام ایران در سال 2016 را 11 درصد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (worldsteel association)، ایران طی 12 ماهه سال 2016 میلادی، 17 میلیون و 895 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال 2015، 16 میلیون و 146 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۸  
      افزایش 13 درصدی تولید کنسانتره مس طی 9 ماهه امسال
      تولید کنسانتره مس کشور طی 9 ماهه سال 95 رشد 13 درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، 805 هزار و 63 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 711 هزار و 531 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۶  
      فرصت ایجاد 100هزار شغل در سیستان و بلوچستان با فعال شدن طرح های زنجیره معدن
      پتانسیل های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استان سیستان و بلوچستان،‌ فرصت ایجاد 100هزار شغل را فراهم کرده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو با ارایه گزارشی در «همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری مکران»، به معرفی «ظرفیت ها و پروژه های اقتصادی مکران در بخش معدن و صنایع معدنی» پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۵  
      اقدامات ایمیدرو برای فعال سازی پتانسیل های معدنی کردستان
      رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اقدامات ایمیدرو در فعال سازی پتانسیل های معدنی کردستان گفت: بخش معدن و صنایع معدنی استان کردستان را توسعه می دهیم. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در دیدار با استاندار استان کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مشارکان و سرمایه گذاران صنایع معدنی این استان و جمعی از مدیران ایمیدرو ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اقدامات برجسته ایمیدرو در سال 93 ، اجرای برنامه اکتشاف 250 هزار کیلومتر مربعی در 20 استان کشور و از جمله استان کردستان است که به تدریج نتایج مطلوبی از این عملیات حاصل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۴