سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      ارایه 11 طرح معدن و صنایع معدنی برای جذب 5.7 میلیارد یورو سرمایه
      رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: 11 طرح توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، متقاضی استفاده از تسهیلات خارجی فاینانس به ارزش 5 میلیارد و 755 میلیون یورو هستند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۱۳  
      رشد صدور مجوزهای معدنی در 8 ماه امسال
      تعداد پروانه های معدنی جدید صادر شده در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه امسال برابر با 527 فقره بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد افزایش داشت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۱۲  
      آغاز عملیات اجرایی 10 طرح معدن و صنایع معدنی تا نیمه نخست 96
      ایمیدرو عملیات اجرایی10 طرح در بخش معدن و صنایع معدنی را تا پایان نیمه نخست سال آینده (96) آغاز می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، این سازمان در راستای ایجاد ارزش افزوده، اشتغال و جلوگیری از خام فروشی ، طرح های توسعه ای جدیدی را شامل واحد تولید عناصر نادر خاکی (صنعتی- موبایل)، واحد تولید اسید فسفریک (فسفات اسفوردی)، واحد تولید کنسانتره سرب و روی مهدی آباد (۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی و ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب – نقره)، کارخانه استحصال کلرید کلسیم و هیدروکسید منیزیم (ظرفیت تولید سالانه به ترتیب 30 هزار تن و 20 هزار تن) و احداث اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان را تا پایان نیمه نخست سال 96 کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها را آغاز می کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۱۱  
      چشم انداز مثبت فلز روی تا سال 2020
      به رغم اینکه بورس لندن دیروز شاهد افت قیمت فلز روی بود، اما گزارش موسسه بی ام آی- فِچ BMI-Fitch، حاکی از چشم انداز بسیار مثبت فلز روی تا سال 2020 میلادی است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، طبق گزارش موسسه بی ام آی- فِچ، رشد عرضه و تقاضای جهانی فلز روی تا سال 2020 به ترتیب 6.8 درصد (سالانه 1.7 درصد) و 8 درصد (2 درصد) خواهد بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۸  
      تامین اعتبار اجرای دو طرح ایمیدرو با استفاده از سرمایه گذاری خارجی
      رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: دو طرح الکترود گرافیتی و آلومینیوم جاجرم با استفاده از تامین اعتبار از سوی کشورهای آلمان و چین وارد مرحله اجرایی شده است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان با بیان اینکه بعد از برجام مذاکره شرکت های معتبر بین المللی برای سرمایه گذاری در ایران در حوزه معدن با استقبال مواجه شده است، افزود: پروژه آلومینیوم جاجرم با یک شرکت چینی قرارداد منعقد شد که بر اساس آن 46میلیون یورو اعتبار دو ساله با نرخ صفر درصد فعال شد. وی ادامه داد: همچنین یک شرکت آلمانی برای اجرای طرح الکترود گرافیتی حدود 40 میلیون یورو با اعتبار خود تامین تجهیزات می کند که مدت آن سه ساله خواهد بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۸  
      نیاز خودروهای هیبریدی به عناصر نادر خاکی افزایش می یابد
      سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در نشستی خبری، به تشریح جدیدترین اقدامات و برنامه های این مرکز در حوزه عناصر نادرخاکی پرداخت و در عین حال از رشد روز افزون مصرف این عناصر به ویژه در صنایع خودروسازی خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۷  
      بازدید خبرنگاران از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران
      خبرنگاران و عکاسان رسانه های جمعی کشور، پیش از ظهر امروز، بازدیدی از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران انجام دادند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۷  
      آمادگی مک لیلان برای انجام مطالعات امکان سنجی پروژ ه های معدنی ایران
      شرکت مک لیلان برای انجام مطالعات امکان سنجی پروژه های بخش معدن و صنایع معدنی ایران اعلام آمادگی کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۷  
      ایجاد 655 فرصت شغلی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: در هشت ماه منتهی به پایان آبان ماه امسال برای 655 نفر از افراد بومی و غیربومی این منطقه اشتغال جدید ایجاد شد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، حسن خلج طهرانی افزود: در حال حاضربیش از 10 هزار و 300 نفر در 99 شرکت ها وپیمانکاران فعال مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مشغول به کار هستند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۶  
      افزیش همکاری های شرکت های چینی با ایران
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: شرکت های مختلف چین همکاری های خود را در حوزه فولاد، مس و آلومینیوم افزایش داده اند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۵