سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      ایمیدرو از مشارکت آستان قدس رضوی در حوزه اکتشاف معادن استقبال می کند
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان از مشارکت آستان قدس رضوی در حوزه اکتشاف معادن استقبال می کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۴  
      عملیات اجرایی چند طرح معدنی
      با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات عامل ایمیدرو و چند تن از مسئولان وزارت صنعت عملیات اجرایی چند طرح در بخش معدن و صنایع معدنی در استان خراسان جنوبی آغاز می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۴  
      اعلام آمادگی چینالکو چین برای همکاری با ایمیدرو در بخش آلومینا
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: ایمیدرو آماده همکاری با شرکت چینالکو به منظور تولید مس و پودر آلومینا است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۴  
      آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین به ارزش 30 میلیارد یورو
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از آماده شدن بسته اعتباری دوم ایران و چین به ارزش 30 میلیارد یورو و لزوم عملیاتی کردن آن خبر داد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که درباره نتایج سفر مقامات کشورمان به چین سخن می گفت به گردهمایی فعالان اقتصادی دو کشور و حضور شرکت های چینی در بخش معدن و صنایع معدنی اشاره کرد و افزود: ارزش طرح های اجرا شده بین ایران و چین طی سه سال گذشته به بیش از 20 میلیارد یورو رسید که از این میزان 4 میلیارد یورو مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۳  
      مذاکره ایمیدرو با ان اف سی برای اجرای فاز دوم آلومینیوم جنوب
      ایمیدرو به ان اف سی چین پیشنهاد داد که فاز دوم طرح آلومینیوم جنوب را نیز برعهده گیرد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان که برای پیگیری برنامه های همکاری ایران و چین به آن کشور سفر کرده بود، در دیدار با ژانگ ( Zhang) مدیر گروه ان.اف.سی (NFC Group) این پیشنهاد را ارایه کرد. شرکت ان اف سی، در حال حاضر فاز نخست آلومینیوم جنوب را در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد در حال اجرا دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۳  
      پیشنهاد 20 میلیارد دلار برای تامین زیرساخت های بخش معدن در برنامه ششم
      مدیر زیر ساخت ایمیدرو گفت: برای تامین زیرساخت های بخش معدن و صنایع معدنی اعم از فولاد، مس، سرب و روی و مواد معدنی اولویت دار، در برنامه ششم توسعه و طرح جامع فولاد، 20 میلیارد دلار پیشنهاد دادیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۳  
      افزایش 26.3 د رصدی تولید فولاد خام ایران طی ماه نوامبر 2016
      انجمن جهانی فولاد (worldsteel association) از رشد 26.3 درصدی تولید فولاد خام ایران در ماه نوامبر 2016 میلادی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه نوامبر 2016میلادی، یک میلیون و 585 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این در حالی است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 255 هزار تن بوده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۱  
      پیش بینی مدیر عامل شرکت ملی فولاد از رشد صادرات تا پایان سال
      مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود امسال میزان تولید فولاد به 18 میلیون تن و صادرات آن به 6 میلیون تن برسد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، عبدالمجید شریفی با بیان اینکه در سال های اخیر تولید فولاد ایران نسبت به کشورهای خاورمیانه بیشتر بوده است، افزود: از سال 2011 تا 2015 صادرات ایران روندی افزایشی داشته و در برنامه چشم انداز (حداقل) 15 میلیون تن صادرات فولاد پیش بینی شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۰۱  
      رشد 34درصدی صادرات معدن و صنایع معدنی در 8 ماه؛ فولاد و مس پیشتاز
      ارزش صادرات معدنی و صنایع معدنی در 8 ماه سال 95 با رشد بیش از 34درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. در این مدت زنجیره فولاد با بیشترین ارزش و زنجیره مس با بیشترین رشد، پیشتاز صادرات شدند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۲۹  
      چین فناوری جدیدتولید آلومینیوم را به ایران می آورد
      معاون مدیر عامل شرکت اِن اف سی (NFC) چین اعلام کرد که این شرکت فناوری های جدید تولید شمش آلومینیوم را به ایران منتقل می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، کین جونمن گفت: با توجه به اینکه چین در تکنولوژی بخش معدن پیشرفت خوبی داشته، در نظر داریم جدیدترین فناوری ها را به ایران منتقل کنیم به عنوان مثال بر روی پروژه کوره های ذوب آلومینیوم کار می کنیم که مصر ف انرژی و برق را کاهش خواهد داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۲۸