سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      فردا، عملیات اجرایی طرح تیتانیوم آغاز می شود
      فردا سه شنبه،‌ عملیات اجرایی نخستین طرح فرآوری تیتانیوم،‌ با حضور مقامات عالی و به طور رسمی آغاز می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ این طرح با هدف احداث کارخانه های تولید «کنسانتره تیتانیوم» به ظرفیت تولید 130هزار تن و «سرباره تیتانیوم» به ظرفیت تولید 70هزار تن، به عنوان محصولات اصلی، اجرایی می شود. محصولات فرعی این کارخانه ها نیز به ترتیب تیتانو مگنتیت و چدن سورل است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۴  
      بانک آلمانی- فرانسوی بی اچ اف، خواهان همکاری بلند مدت با بخش معدن و صنایع معدنی ایران
      بانک آلمانی-فرانسوی «بی اچ اف» خواهان همکاری دوباره و بلند مدت با ایران به ویژه بخش معدن و صنایع معدنی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ مدیران ارشد بانک بی اچ اف در دیدار با رییس هیات عامل ایمیدرو ،‌ از آمادگی این گروه مالی خصوصی برای همکاری مالی، تجاری و خدمات مشاوره ای خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۴  
      عرضه نخستین محموله «آهن اسفنجی» فولاد سفیددشت به بازار مصرف
      نخستین محموله آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، به بازار مصرف عرضه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر عامل شرکت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری با اعلام خبر فوق تصریح کرد: تنها چند روز پس از افتتاح رسمی کارخانه آهن اسفنجی فولاد سفیددشت،‌ نخستین محموله تولید شده در این کارخانه،‌ روانه شرکت فولاد خوزستان شد. محمود ارباب زاده،‌ ادامه داد: این محموله در راستای اجرای تفاهمنامه ای است که پیشتر با شرکت فولاد خوزستان منعقد شده بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۴  
      طرح تیتانیوم پس از دو دهه وقفه، آغاز می شود
      عملیات ساخت دو کارخانه در بخش تیتانیوم، هفته جاری به طور رسمی آغاز می شود. این برای نخستین بار است که طرح به تاریخ پیوسته «تیتانیوم کهنوج» به مرحله اجرایی می رسد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ طرح احداث کارخانه های تولید «کنسانتره تیتانیوم» با ظرفیت تولید 130هزار تن و «سرباره تیتانیوم» با ظرفیت تولید 70هزار تن، طبق برنامه زمان بندی شده در این هفته آغاز می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۲  
      فاز دوم کارخانه فولاد سپیددشت در نیمه دوم 97
      مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین افتتاح نخستین طرح فولاد استانی در سپیددشت چهار محال و بختیاری گفت : برای اجرای فاز دوم این طرح- کارخانه تولید شمش- 3070 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده و پیش بینی می شود نیمه دوم 97 به بهره برداری برسد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸  
      نعمت زاده: ظرفیت فولاد خام کشور 27.5 میلیون تن است
      وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم افتتاح کارخانه فولاد سپیددشت گفت: ظرفیت تولید فولاد خام کشور در حال حاضر 27.5 میلیون تن است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا نعمت زاده روز سه شنبه در این مراسم که با حضور معاون اول رییس جمهور و همچنین رییس هیات عامل ایمیدرو حضور داشت، با بیان اینکه در بخش ورق های گرم زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: در حال حاضر در کشور ظرفیت تولید 10 میلیون تن ورق گرم در کشور وجود دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸  
      مدل توسعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی
      معاون اول رییس جمهوری در مراسم افتتاح نخستین طرح از فولادهای استانی تاکید کرد: برای دستیابی به توسعه باید به سرمایه های بخش خصوصی و نهادهای عمومی، توجه کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸  
      کرباسیان: سه طرح دیگر فولاد استانی تا پایان سال افتتاح می شود
      رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سه طرح دیگر آهن اسفنجی از فولادهای استانی،‌ تا پایان سال جاری افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در مراسم آغاز به تولید نخستین کارخانه آهن اسفنجی فولادهای استانی سخن می گفت،‌ تصریح کرد: کارخانه های آهن اسفنجی شادگان، میانه و نی ریز در برنامه راه اندازی قرار دارند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸  
      افتتاح نخستین «آهن اسفنجی» فولادهای استانی، توسط معاون اول رییس جمهور
      معاون اول رییس جمهوری، دقایقی پیش نخستین کارخانه آهن اسفنجی از طرح های استانی فولاد را به طور رسمی افتتاح کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، دکتر اسحاق جهانگیری با حضور در سایت فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری، کارخانه آهن اسفنجی سفید این شرکت را مورد بهره برداری قرار داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸  
      تا ساعتی دیگر؛ جهانگیری، «آهن اسفنجی» سفید دشت را افتتاح می کند
      کارخانه تولید آهن اسفنجی فولاد سفید دشت، به عنوان نخستین طرح استانی فولاد، تا ساعتی دیگر افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ در مراسم آغاز به کار این کارخانه،‌ جمعی از مقامات عالی کشور، استانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور دارند. با راه اندازی این کارخانه، برای150 نفر به صورت مستقیم و 1500 نفر به طور غیر مستقیم، شغل ایجاد می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۸