سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      نخستین طرح استانی فولاد،‌ فردا افتتاح می شود
      کارخانه تولید آهن اسفنجی طرح فولاد سفید دشت فردا با حضور مقامات عالی افتتاح می شود. این نخستین کارخانه از طرح های استانی فولاد است که با مجموعه اقدامات دولت یازدهم، به بهره برداری می رسد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، واحد احیای آهن اسفنجی فولاد سفید دشت چهار محال و بختیاری با 800 هزار تن ظرفیت و قابل ارتقا تا یک میلیون تن، نخستین واحدا احیای آهن اسفنجی طرح های فولاد استانی است که پس از 9 سال انتظار به مرحله افتتاح رسیده است. این طرح در قالب استراتژی های جدید ایمیدرو و با مشارکت 65 درصدی شرکت فولاد مبارکه و 35 درصدی ایمیدرو در نیمه دوم سال 92 پس از چند سال توقف، دوباره فعال شد و اکنون به مرحله افتتاح رسیده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۷  
      کاهش تقاضای فولاد تا سال 2017 ادامه می یابد
      انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: در سال 2015 و در پی تنزل قیمت نفت، تقاضای فولاد رشد منفی یک درصدی را تجربه کرد و بر اساس پیش بینی کوتاه مدت، کاهش تقاضای فولاد تا سال 2017 ادامه خواهد یافت. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، طبق گزارشWorld Steel در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا (MENA) تقاضای فولاد که تا سال 2008 در حال افزایش بود، بین سال های 2008 و 2009 با افتی شدید مواجه شد اما از سال 2010 تا 2014 و با شروع پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری، مجدداً بهبود یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۷  
      گزارش چشم انداز جذب سرمایه در معادن ایران به روایت مکنزی
      موسسه مکنزی با ارایه گزارشی درباره توانمندی های معدنی ایران نوشت: هدف ایران سرمایه گذاری 29 میلیارد دلاری در بخش معدن است که منجر به افزایش فعالیت اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۷  
      زنجیره تولید فولاد تا پایان امسال متعادل می شود
      زنجیره تولید فولاد اعم از اکتشاف، استخراج و فرآوری تا پایان امسال متعادل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن است
      جمهوری اسلامی ایران آماده سرمایه گذاری مشترک با سایر کشورها در بخش معدن و صنایع معدنی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      افت 10درصدی نرخ تورم تولید در بخش معدن
      مرکز آمار ایران گزارش داد که شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در یکسال منتهی به تابستان جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش 10.1درصدی همراه شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۶  
      نعمت زاده: برای صادرات مواد خام معدنی، محدودیت ایجاد خواهد شد
      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در فضای پسابرجام، باید به دنبال تحول باشیم و بدون شک برای صادرات سنگ های خام، محدودیت ایجاد خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۵  
      توسعه همکاری‌های آموزشی ایمیدرو و کمیسیون ملی یونسکو
      همکاری های آموزشی و پژوهشی ایمیدرو با کمیسیون ملی یونسکو توسعه می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۲  
      سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری سیتیک در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران
      شرکت «عمرانی سیتیک» از چین و ایمیدرو، سه تفاهمنامه امضا کردند که بر اساس یکی از آن ها، طرف چینی سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران، انجام می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۰  
      42 طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده افتتاح یا اجرا می شوند
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند. دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو به همراه تعدادی از مدیران این سازمان، از بخش‌های مختلف ایمیدرو امروز - دوشنبه - از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیدن کرد. وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گروه اقتصادی ایسنا شرکت کرد و ایسنا را رسانه‌ای خوش‌نام، حرفه‌ای و دارای پختگی در اطلاع‌رسانی عنوان کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۱۰