سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      تولید فولاد خام ایران؛ رشد 18درصدی یک ماهه و 8درصدی 9 ماه 2016
      انجمن جهانی فولاد، میزان رشد تولید فولاد خام ایران را در ماه سپتامبر 2016 میلادی، 18.8 درصد و میزان رشد تولید 9 ماهه را 8درصد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، ایران در ماه سپتامبر میلادی، یک میلیون و 588 هزار تن فولاد خام تولید کرد اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 337 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۰۱  
      آغاز اجرای 2 طرح معدنی خور و بیابانک در آبان
      مدیر عامل مجتمع پتاس خور و بیابانک از انجام مراسم کلنگ زنی 2 طرح معدنی (تولید کلرید کلسیم و سود سوزآور) در منطقه شورابه های خورو و بیابانک در آبان ماه سال جاری خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۳۰  
      نقش «لامرد» در صنعتی شدن استان فارس انکار ناپذیر است
      نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اهمیت فوق العاده منطقه ویژه اقتصادی لامرد به گونه ای است که با استقرار صنایع در این منطقه پازل صنعتی شدن استان فارس تکمیل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۸  
      انتشار نسخه انگلیسی " ایمیدرو؛ ‌عملکرد و برنامه های آینده"
      نسخه انگلیسی کتاب عملکرد ایمیدرو با عنوان " ایمیدرو؛ ‌عملکرد و اهداف با نگاهی به اقدامات سال 94 و برنامه های آینده" از سوی روابط عمومی این سازمان منتشر شد. کتاب یاد شده مطابق با برنامه ها و اهداف جدید ایمیدرو که با همکاری معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی و مدیریت راهبردی تهیه و نهایی شده است، در برگیرنده 4 فصل کلی شامل ایمیدرو در یک نگاه، توسعه و تولید،‌ توانمندسازی، برنامه های توسعه و همچنین پیوستی در مورد عملکرد ایمیدرو در دولت تدبیر و امید و نگاهی به وضعیت تولید از ابتدا تاکنون است. علاوه بر این نمودار اقتصاد مقاومتی نیز پیش از شروع فصل ها، ارایه شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۸  
      بازدید 2 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح های منطقه ویژه خلیج فارس
      2 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان، از طرح های منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بازدید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو و جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، که دیروز همراه با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح طرح های صنایع معدنی و تولیدی به استان هرمزگان سفر کرده بودند، در حاشیه این سفر، از طرح های فولادی درحال اجرای منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس شامل پروژه فولاد صبا خلیج فارس، گندله سازی مادکوش و نیز جاده پیرامونی و دیوارکشی سایت بازدید و از نزدیک با میزان پیشرفت پروژه، چالش ها و ظرفیت های بالقوه آینده، با مدیران طرح ها گفت و گو کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۸  
      پیش بینی صدور 6 میلیون تن فولاد از سوی نعمت زاده
      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به روند فعلی، پیش بینی می شود میزان صادرات فولاد در کشور به 6 میلیون تن برسد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره برداری از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس اظهار داشت: برنامه توسعه صادرات فولاد در این دولت آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال میزان صادرات این بخش به 6 میلیون تن برسد. در حالی که در مدت 6 ماهه امسال،‌ نزدیک به 3 میلیون تن فولاد صادر شده است. وی یادآور شد: سیاست های مختلف در صنعت فولاد دنبال می شود و دولت به دنبال هماهنگ ساختن زنجیره فولاد کشور هستیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۷  
      جهانگیری: ظرفیت تولید فولاد در هرمزگان، به 10 میلیون تن می رسد
      معاون اول رئیس جمهور گفت: میزان ظرفیت تولید فولاد در استان هرمزگان تا سال آینده، به 4 میلیون تن و تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 میلیون تن می رسد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح فاز نخست طرح فولاد کاوه جنوب در منطقه ویژه صنایع فلزی و معدنی خلیج فارس (بندرعباس) ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استان هرمزگان امروز به یکی از قطب های بزرگ فولاد کشور تبدیل شده و 5800 کیلومتر ساحل این استان نعمت بزرگی است که کمتر از 4 تا 5 درصد سواحل ما در قالب بنادر فعالیت اقتصادی دارد، در حالی که باید تلاش کرد به قطب توسعه تبدیل شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۷  
      افتتاح 2 طرح زنجیره فولادی در منطقه ویژه خلیج فارس
      دقایقی پیش، 2 طرح زنجیره صنعت فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این مراسم که وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو و همچنین جمعی از مدیران استانی حضور داشتند، 2 طرح شرکت فولاد کاوه جنوب کیش وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شامل فاز نخست واحد فولاد سازی به ظرفیت 1.2 میلیون تن» و «واحد آب شیرین کن به ظرفیت 15 هزار متر مکعب در روز» به طور رسمی افتتاح شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۷  
      نخستین سمپوزیوم بین المللی فرآوری مواد معدنی؛‌ 4 آبان
      سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی و سومین کارگاه آموزشی بین المللی فرآوری سنگ آهن و فلزات پایه، روزهای چهارم و پنجم آبان ماه جاری برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری ضمن بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با هدف افزایش تعاملات بین المللی و بهرگیری از تجارب صاحب نظران بنام جهانی در این حوزه، نخستین سمپوزیوم بین المللی فعالان فرآوری مواد معدنی را برگزار می کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۶  
      رقابت 17 شرکت برای اجرای فاز توسعه زرشوران
      17 شرکت با خرید اسناد مناقصه فاز توسعه طلای زرشوران و ارسال مدارک خود،‌ رقابت برای اجرای یکی از بزرگ ترین پروژه های توسعه طلا را آغاز کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۵