سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      نخستین واحد تولید ماده معدنی بوهمیت بهره برداری شد
      نخستین واحد تولید ماده معدنی بوهمیت در کشور با حضور رئیس هیات عامل ایمیدرو به بهره برداری رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این مراسم که جمعی از مقامات استان آذربایجان شرقی، مجری و مشاوران طرح حضور داشتند طرح تولید بوهمیت از آلومینا راه اندازی شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۳  
      راه اندازی طرح های جدید معدن و صنایع معدنی تا پایان سال
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از برنامه های سال جاری برای راه اندازی طرح های جدید معدن و صنایع معدنی خبر داد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان به مناسبت هفته دولت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی اقتصاد ایران که از شبکه تهران پخش شد اعلام کرد: طرح توسعه مجتمع طلای زرشوران در راستای اقتصاد مقاومتی است و اجرای آن ظرفیت تولید طلا را از سه به پنج تن در سال افزایش می دهد. وی افزود: فراخوان دعوت از پیمانکاران داخلی و خارجی بتازگی اعلام شده و پیش بینی می شود عملیات اجرایی طرح توسعه توسط پیمانکار تا سه ماه آینده آغاز شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۳  
      طرح 2 تنی طلای زرشوران توسط بخش خصوصی اجرا می شود
      مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: طرح 2 تنی استحصال طلای زرشوران با حضور پیمانکاران بخش خصوصی اجرا می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۲  
      افتتاح نخستین خط تولید انبوه ماده معدنی بوهمیت؛ فردا
      نخستین خط تولید ماده معدنی بوهمیت در ایران، فردا چهارشنبه این هفته همزمان با هفته دولت، با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۲  
      دعوت از پیمانکاران برای اجرای طرح توسعه طلای زرشوران
      شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای اجرای طرح توسعه طلای زرشوران پیمانکاران واجد شرایط دعوت به همکاری کرد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، شرکت مذکور در نظر دارد با عنایت به بند ج ماده 12 قانون برگزاری مناقصات و رعایت قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی تولیدی و صنعتی و اجرایی کشور، برای اجرای طرح توسعه طلای زرشوران به صورت EPC (طراحی، تامین تجهیزات و عملیات اجرایی) نسبت به ارزیابی کیفی پیمانکاران و شرکت های دارای توان مهندسی، اجرایی و مالی اقدام کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۳۱  
      تدوین 13 طرح توسعه ای برای ﻣﺠﺘﻤﻊ ﭘﺘﺎس
      مجتمع پتاس خور و بیابانک، به عنوان نخستین و تنها تولیدکننده پتاس در کشور، 13 طرح توسعه ای به اجرا در می آورد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با اعلام خبر فوق افزود: این طرح ها، سبب جذب سرمایه های داخلی و خارجی در منطقه و توسعه آن می شود. به گفته علی علوی نائینی، منطقه خور و بیابانک در عین حال با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد، محلی مناسب برای ژئوتوریسم است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۳۰  
      14 فرصت توسعه ای برای بخش معدن و صنایع معدنی با لغو تحریم ها
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با لغو تحریم های بین المللی، 14 فرصت بی نظیر برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی فراهم می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم های بین المللی، بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان یکی از حوزه های اساسی توسعه اقتصاد کشور در کنار نفت و گاز، به خوبی می تواند اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق سازد. به عنوان مثال، با آزاد سازی دارایی ها و رشد یک میلیون بشکه ای صادرات نفت در بودجه 95، بازار داخلی تقویت و با رشد اعتبارات عمرانی، تقاضای برای اجرای طرح های عمرانی و ساخت و ساز در بخش دولتی و خصوصی نیز تقویت خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۷  
      افزایش 23 درصدی تولید کنسانتره مس تا پایان تیر ماه
      میزان تولید کنسانتره مس در کشور طی 4 ماهه نخست امسال، 23 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تولید کنسانتره مس شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه 95 به 371 هزار و 363 تن رسید. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 302 هزار و 307 تن بود. میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در تیرماه، 94 هزار و 233 تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (84 هزار و 604 تن)، 11 درصد رشد نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۵  
      پنجمین فولادساز بزرگ دنیا خواهان همکاری با بخش فولاد و اکتشاف ایران
      شرکت عظیم بائو استیل چین،‌ به عنوان پنجمین فولاد ساز بزرگ دنیا،‌ خواهان همکاری با ایران در صنعت فولاد و بخش اکتشاف معادن شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ معاون مدیر عامل بائو استیل همراه با تعدادی از مدیران ارشد این مجموعه،‌ در دیداری با رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: با توجه به امکاناتی که بائو استیل در بخش فولاد،‌ معادن،‌ اسکله،‌ حوزه مالی و آی تی دارد،‌ می توان همکاری های وسیعی بین ایران و چین ایجادکرد و توسعه داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۴  
      استاندار اصفهان: آماده کمک به طرح های توسعه پتاس خور و بیابانک هستیم
      استاندار اصفهان گفت: این نهاد آماده همه نوع کمک و همکاری برای تکمیل طرح های توسعه پتاس خور و بیابانک و دستیابی به ظرفیت حداکثری آن است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، رسول زرگرپور در بازدید از پتاس خور و بیابانک، این طرح را محور توسعه و امنیت در شهرستان خور و بیابانک دانست و افزود: با حضور و شروع فعالیت بخش خصوصی در منطقه، آینده نویدبخشی را شاهد خواهیم بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۴