سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      رشد 30درصدی صادارت مواد معدنی و صنایع معدنی تا پایان تیر ماه
      میزان صادرات تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای سال تا پایان تیر ماه، با رشد 30درصدی مواجه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ در مدت 4 ماه ابتدای امسال میزان صادرات این بخش از 2.4 میلیارد دلار عبور کرد در حالی که در مدت مشابه سال 94 این رقم به 1.8 میلیارد دلار رسیده بود. از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه سال جاری، زنجیره فولاد، مس و سنگ آهن به ترتیب بیشترین سهم را در صادرات این حوزه در اختیار داشتند به طوری که سهم زنجیره فولاد به بیش از 1.1 میلیارد دلار رسید. همچنین سنگ ‌آهن و مس نیز سهم 227 میلیون و 373 میلیون دلاری در صادرات داشتند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۳  
      حمایت استانداری فارس از سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی لامِرد
      استانداری فارس از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامِرد حمایت می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری فارس در بازدید از غرفه منطقه ویژه اقتصادی لامرد در سومین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور در شیراز با بیان مطلب فوق افزود: منطقه ویژه اقتصادی لامرد علاوه بر نقش مهمی که در شکوفایی اقتصاد کشور دارد، به عنوان اصلی ترین محور توسعه اقتصادی در جنوب استان فارس و مناطق پیرامونی به شمار می آید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۲۳  
      افزایش 19 درصدی تولید طلای موته
      مجتمع طلای موته طی 4 ماهه نخست امسال 19 درصد افزایش تولید داشت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مجتمع طلای موته از ابتدای فروردین امسال تا پایان تیر ماه، 92 کیلوگرم شمش طلای خالص تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 77 کیلوگرم بود. همچنین میزان تولید این شرکت نسبت به برنامه (77 کیلوگرم)، 19 درصد بیشتر بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۳  
      تولیدفولاد به سمت محصولات با ارزش افزوده بالا،‌ هدایت شود
      رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ تولید فولاد با ارزش افزوده بالا را یکی از اهداف طرح جامع فولاد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان شامگاه سه شنبه در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، ریخته گری، فولاد، معادن و صنایع وابسته در اصفهان با تاکید بر مطلب فوق اظهار داشت: تولید فولاد با ارزش افزوده بالا برای مصرف در داخل کشور از موضوعات مورد توجه در این صنعت است. وی تصریح کرد: تولید کنندگان فولاد باید ریل خود را به این سمت سوق دهند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۳  
      صادرات 7 میلیارد دلار صنایع معدنی کشور در سال جدید
      رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد در سه ماهه نخست سال 95، صادرات صنایع معدنی کشور به 7 میلیارد دلار رسیده که به جز قیمت، موضوع کیفیت در این میزان صادرات از اهمیت خاصی برخوردار است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در مراسم افتتاح سه پروژه‌ سولفورزدایی، واحد آب دِمین(سختی زدایی آب) و بریکت‌سازی فولاد مبارکه اصفهان، با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه صنعت و معدن یکی از اولویت‌های اصلی دولت یازدهم است، اظهار کرد: افتتاح این سه پروژه اقدام بسیار ارزنده‌ای بوده چرا که در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی بوده و به عنوان یکی از سیاست‌های اساسی برنامه ششم محسوب می‌شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۲  
      امروز سه طرح فولاد مبارکه و نمایشگاه متالورژی اصفهان افتتاح می شود
      سه طرح جدید در شرکت فولاد مبارکه و نهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی در اصفهان،‌ امروز با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ سه طرح شرکت فولاد مبارکه شامل واحد تولید بریکت با ظرفیت تولید 60 تن در ساعت،‌ واحد سولفورزدایی بخش ذوب و همچنین واحد سختی زدایی آب (دِمین) برای خطوط فولادسازی با ظرفیت 450متر مکعب در ساعت ،‌ به عنوان پروژه های جدید این شرکت هستند که امروز سه شنبه 12 مرداد افتتاح می شوند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۲  
      ر اه اندازی جاده نی ریز- خرامه در آذر ماه امسال
      مجری طرح ایجاد زیربناها و زیرساخت های ایمیدرو،‌ از برنامه افتتاح فاز نخست جاده نی ریز-خرامه استان فارس در آذر ماه امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مرتضی هاشم پور مدیر عامل شرکت احداث صنعت و مجری طرح ایجاد زیربناها و زیرساخت های ایمیدرو، با بیان این مطلب افزود: با راه اندازی طرح فولاد نی زیر در نیمه دوم امسال، مسیر نی ریز-خرامه نیز از اهمیت زیادی برخوردار می شود که ایمیدرو پیشتر برنامه احداث جاده جدید را در برنامه های خود قرار داده بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۰  
      طرح های فولادی، مانع خام فروشی مواد معدنی می شود
      عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم شهرستان خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی گفت: فعال شدن طرح های استانی فولاد یکی از نمونه های جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده تولیدات معدنی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۰  
      برنامه راه اندازی آهن اسفنجی فولاد نی ریز در نیمه دوم امسال
      بخش آهن اسفنجی فولاد نی ریز از طرح های استانی فولاد، در نیمه دوم امسال راه اندازی می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو در بازدید از وضعیت اجرای طرح فولاد نی ریز با اعلام خبر فوق افزود: بخش احیای مستقیم این طرح تا ابتدای مرداد ماه جاری به پیشرفت نزدیک به 83درصدی رسیده که پیش بینی می شود در نیمه دوم امسال وارد مدار تولید شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۱۰  
      اجرا و نظارت زیرساخت های معادن در 22 مجتمع ایمیدرو
      مدیر دفتر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این دفتر در حال حاضر در 22 واحد از طرح ها و مجتمع های تحت پوشش خود، فعالیت های مربوط به تامین وتوسعه زیرساخت معادن و صنایع معدنی را عملیاتی کرده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۵/۰۴