سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      معدن و صنایع معدنی؛ سهم 16درصدی در صادرات،‌ 11درصدی در واردات
      بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته سهم 16.5درصدی از کل صادرات غیرنفتی برعهده داشتند در حالی که سهم واردات این بخش به 11درصد رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوساز معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، در سال 94 ارزش صادرات این حوزه از 7 میلیارد دلار عبور کرد به طوری که زنجیره فولاد با سهم 38درصدی از این رقم، بالاترین نقش را در صدور کالاهای معدنی و صنایع معدنی داشتند. در این میان سیمان سهم 10.4درصدی در اختیار گرفت. پس از آن سهم سنگ آهن 7.4درصد، مس و محصولات پایین دستی 4.1درصد و آلومینیوم 3.2درصد بود و روی و سرب نیز سهمی 3.1درصدی به خود اختصاص دادند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۲۴  
      افزایش تولید کنسانتره،‌آند و کاتد مس در دو ماه سال
      میزان تولید کنسانتره مس در کشور طی 2 ماهه نخست سال جاری، 31 درصد افزایش یافت. این در حالی است که تولید آند وکاتد مس نیز در این مدت افزایش یافته است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان ادیبهشت ماه، 184 هزار و 920 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 141 هزار و 249 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۲۳  
      علاقه مندی 2 شرکت معتبر چینی برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای ایمیدرو
      معاون برنامه ریزی و توانمند سازی ایمیدرو از علاقه مندی 2 شرکت معتبر چینی برای سرمایه گذاری در طرح های توسعه‌ بخش معدن و صنایع معدنی در حاشیه هفتمین اجلاس سرمایه گذاری در زیرساخت و ساختمان (IIICF) خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر خرمی شاد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تیمی از هیات ایمیدرو به دعوت رسمی وزیر اقتصاد و مالی دولت ماکائو در هفتمین اجلاس سرمایه گذاری در زیرساخت و ساختمان (IIICF) شرکت کرد و در حاشیه اجلاس در نشست های برگزار شده با شرکت های ان. اف. سی (NFC) و پاور چاینا (powerchina)، فرصت های سرمایه گذاری در اجرای طرح های زیرساختی و نیروگاهی و نیز طرح های توسعه ای در بخش های مختلف صنایع معدنی ایران برای مسئولان این شرکت ها تشریح شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۲۱  
      رونمایی از نماد زیست محیطی طرح الکترود گرافیتی اردکان
      طی مراسمی به مناسبت روز جهانی محیط زیست، از پوستر هوبره به عنوان یکی از گونه های در خطر انقراض و مورد حمایت طرح الکترود گرافیتی اردکان رو نمایی شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۹  
      اجرای 9 برنامه زیست محیطی در مجتمع سنگ آهن سنگان
      مجتمع سنگ آهن سنگان با همکاری اداره محیط زیست شهرستان خواف، 9 برنامه فرهنگ سازی زیست محیطی اجرا کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۸  
      کاهش مصرف آب و انرژی در طراحی جدید کارخانه آلومینا از نفلین
      مدیر صنایع معدنی ایمیدرو گفت: یک شرکت آلمانی طراحی پایه کارخانه تولید آلومینا از نفلین سینیت سراب (واقع در استان آذربایجان شرقی) را انجام می دهد. در این طراحی که مراحل نهایی را طی می کند مصرف آب و انرژی و همچنین میزان آلاینده های زیست محیطی، کاهش چشمگیری نسبت به روش های متداول پیدا می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمد آقاجانلو با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سفر اخیر مشاوران ایمیدرو به آلمان و طی نشست هایی با شرکت اتوتک، 85 درصد اسناد مربوط به طراحی پایه کارخانه نفلین سینیت سراب شامل مراحل فرایند تولید و مولفه های آن، نقشه اجرایی، احداث بخش ها، نوع تجهیزات و غیره (PFD ) نهایی شده و میزان PFD باقی مانده تا اواخر همین هفته تکمیل می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۸  
      اعزام هیاتی از بزرگ ترین تولید کننده مس اروپا به ایران؛ به زودی
      رئیس هیات عامل ایمیدرو از اعزام قریب الوقوع هیاتی از شرکت آروبیس به عنوان بزرگترین تولید کننده مس اروپا به ایران برای بررسی زمینه های مشترک همکاری، خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۶  
      7 مزیت مهم برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی
      مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، 7 مزیت مهم در کشور وجود دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۵  
      افزایش 3.2 درصدی تولید جهانی مس
      میزان تولید جهانی معادن مس طی 2 ماهه نخست 2016 میلادی، 3.2 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس جدیدترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، میزان تولید معادن مس جهان طی 2 ماه ژانویه و فوریه 2016 میلادی به حدود 3 میلیون و 95 هزار تن رسید. اما این رقم در مدت مشابه سال 2015 میلادی، 2 میلیون و 997 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۲  
      صدر اعظم سابق آلمان: مرکز اقتصادی ، آدرس اروپایی شرکت های ایرانی است
      صدراعظم سابق آلمان،‌ از مرکز اقتصادی ایران و اروپا،‌ به عنوان آدرس اروپایی شرکت های ایرانی یاد کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گرهارد شرودر رییس افتخاری اتحادیه خاورمیانه و خاور نزدیک آلمان موسوم به ‏‏«نوموف» (‏NUMOV‏) که با وزیر صنعت معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در مرکز اقتصادی ایران و اروپا سخن می گفت،‌ تصریح کرد: این مرکز، آدرس اروپایی شرکت‌ها ‏و سازمان‌های مهم ایرانی به‌ شمار می‌رود و نقطه تمرکز روابط تجاری ایران و آلمان در آینده خواهد بود و کمک خواهد کرد ظرفیت روابط دو کشور کامل شود.‏
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۱۱