سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      تولید فولاد خام کشور روند افزایشی گرفت
      آمار 9 ماهه تولید فولاد خام کشور حاکی از رشد 7 صدم درصدی آن پس از یک دوره کاهشی ناشی از رکود بازار های داخلی و جهانی فولاد است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال، 12 میلیون و 642 هزار و 408 تن فولاد خام تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال 93، 12 میلیون و 633 هزار و 418 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۱/۰۴  
      تولید 200هزار تن آلومینا تا اواسط دی ماه
      مدیرعامل شرکت آلومینای ایران گفت: به طور میانگین ماهانه 22 هزار تن پودر آلومینا در این شرکت تولید می شود و از ابتدای سال جاری تاکنون(اواسط دی ماه) حدود 200 هزار تن آلومینا در این شرکت تولید شده است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، تورج زارع افزود: تولیدات این شرکت مطابق برنامه پیش بینی شده امسال و حتی اندکی با افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل صورت گرفته و تا پایان سال جاری تولید پودر آلومینا در این شرکت به بیش از 250 هزار تن خواهد رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۱/۰۴  
      تولید800 میلیون تن فولاد خام چین در سال 2015
      روند نزولی قیمت ها منجر به کاهش تولید سالانه فولاد خام چین در سال 2015 شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن کاهش قیمت ها در سال 2015، تولید فولاد خام چین را به کمترین میزان در سال های اخیر رساند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۱/۰۲  
      تولید 134 کیلوگرم شمش طلا در زرشوران
      مدیر مجتمع معدنی و صنعتی طلای زرشوران اعلام کرد: این مجتمع در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال در مجموع حدود 134 کیلوگرم شمش طلا 24 عیار با خلوص متوسط 998 و بیش از 100 کیلوگرم نقره تولید کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۳۰  
      ایجاد 1100 شغل در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس اعلام کرد: در 9 ماهه منتهی به پایان آذر ماه امسال یک هزار و 100 شغل ایجاد شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۸  
      افتتاح فاز یک پالایشگاه مس خاتون‌آباد تا پایان بهمن‌
      فاز یک پالایشگاه مس خاتون‌آباد با ظرفیت 100 هزار تن مس کاتدی تا پایان بهمن‌ماه سال جاری افتتاح شود. این در حالی است که مراحل نصب تجهیزات فاز دوم برای رسیدن به ظرفیت 200 هزار تن در حال انجام است. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مجری طرح احداث پالایشگاه خاتون آباد مس منطقه کرمان با بیان این مطلب گفت: علاوه بر انجام بخشی از مهندسی پایه، تمام مهندسی تفصیلی، خرید یک چهارم بخش تدارکات به عنوان مهمترین بخش قرارداد (که بیشترین هزینه قرارداد را به خود اختصاص داده) ،
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۸  
      راهبرد جدید ایمیدرو، تولید محصولات با ارزش افزوده بالا است
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: هدایت بخش معدن و صنایع معدنی برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا بخشی از راهبرد جدید ایمیدرو است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۸  
      10 فرصت و تهدید پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی
      بخش معدن و صنایع معدنی در مسیر حرکت برای رشد، 10 فرصت و تهدید ناشی از لغو تحریم ها،‌ پیش رو دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ بخشی از این فرصت ها و تهدیدها اثرات مستقیم و برخی دیگر اثر غیر مستقیم بر این حوزه برجای می گذارند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۷  
      حمایت مالی ایمیدرو از برنامه تهیه ضوابط و معیارهای معدن
      با تصویب هیات عامل ایمیدرو،10 میلیارد ریال برای برنامه تهیه ضوابط و معیارهای معدن اختصاص یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۷  
      عرضه 600 میلیارد ریال اوراق سلف برای معدن طلای زرشوران در بهمن ماه
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: 600 میلیارد ریال اوراق سلف استاندارد و گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران به منظور تامین مالی معدن طلای زرشوران از بهمن ماه امسال منتشر می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: یکی از اصلی ترین معضلات واحدهای تولیدی و بنگاه ها، تامین مالی و سرمایه در گردش است که امروز با توجه به محدودیت های سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات، اقداماتی از سوی بورس کالای ایران به عنوان بازاری شفاف و مورد اطمینان برای برعهده گرفتن این وظیفه صورت گرفته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۰/۲۶