«ارتباطات و روابط عمومی» طی این سال های مفهوم تازه و عینی به خود گرفته است. روز 27 اردیبهشت به پاسداشت چنین رویدادی می توان نگاهی کوتاه به مقوله ارتباطات داشت. ایرانیان مدتی است تجربه ای نو از مفهوم روابط پیدا کرده اند و به نوعی آن را زندگی کرده اند.
مردان دیپلماسی این سرزمین با پشتیبانی مقام معظم رهبری، تدبیر دولت و حمایت های مردمی، با بهره گیری از هنر ارتباطات، گذر از شرایط دشوار و رسیدن در جاده امید را به معرض نمایش گذاردند و این مفهوم دوباره وارد اذهان شد که انسان به طور ذاتی موجودی اجتماعی آفریده شده و در سایه تعامل است که می تواند به خواسته ها و منافع خود یا ملت خویش دست یابد.
این سازمان نیز به رغم اینکه با انبوهی از چالش ها مواجه بود، تعامل و ارتباط درون سازمانی و درون بخشی را در پیش گرفت به طوری که توانست در تعامل با بخش توانمند داخلی، نه تنها طرح های به جا مانده از مدیریت پیشین را جانی دوباره بخشد که با اعتماد به بخش خصوصی مسیر توسعه و آبادانی را هموار سازد.
نوع ارتباط دو سویه ای که بین این سازمان و شرکت های خصوصی و همزمان؛ رسانه های جمعی ایجاد شد، همگرایی برای گذر از مشکلات گذشته پدید آورد و انرژی گسترده ای را آزاد کرد.
روز ارتباطات و روابط عمومی، لحظات نیکویی را یادآوری می کند که ما باید در کنار یکدیگر و با هم افزایی به مصاف سختی ها برویم.
این روز را به همه فعالان عرصه ارتباطات در سیاست خارجی و داخلی و نیز اصحاب رسانه ها و روزنامه نگاران ارجمند که سهم بالایی در موفقیت ها داشته اند، تبریک می گویم و از پروردگار متعال، خواهان نیک روزی برای سرزمین عزیز ایران هستم.
مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو