سال جهش تولید
X
   
 
    • هدر یاد داشت ها و مقالات

    • سهم معدن از ارتباطات
      نویسنده: محمد سپهر / مدیر روابط عمومی ایمیدرو
      چکیده
      هم افزایی روابط عمومی های به اثرگذاری بهتر آنها در انعکاس تلاش های مدیران، کارکنان و کارگران معدن و صنایع معدنی به جامعه کمک بسیاری می کند.

      محمد سپهر مدیر روابط عمومی ایمیدرو در یادداشتی به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نوشت:

      27 اردیبهشت با پیگیری تلاشگران عرصه روابط عمومی و ارتباطات به عنوان روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.

      در دنیای کنونی که محور همه فعالیت ها بر مبنای ارتباطات شکل گرفته، اغراق نیست اگر بگوییم این حوزه رکن اساسی برای توسعه و پیشرفت هر کشوری خواهد بود.

      در شرایط فعلی در جهان؛ جنگ، اقتصاد، سیاست و موضوعات فرهنگی همه در بستر ارتباطات شکل گرفته و معنا پیدا می کند و کشوری پیروز است که ابزار های قویتری از رسانه و ارتباطات را در اختیار داشته باشد.

      ناگفته پیداست که با این سطح از اهمیت؛ در کشور ما تاکنون روابط عمومی و اطلاع رسانی به جایگاه خود نرسیده و فاصله بسیاری تا رسیدن به تعریف و کارکرد واقعی آن وجود دارد.

      امروز و با اعمال تحریم های گسترده، عملا امکان فروش نفت در کشور وجود ندارد و به همین سبب بخش معدنی کشور سهم قابل توجهی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و در سال گذشته سهم بخش معدن از صادرات غیر نفتی به 30 درصد رسید و این اتفاق مهم رسالت روابط عمومی و رسانه ها در انعکاس دستاوردهای این بخش را سنگین خواهد کرد.

      باید بپذیریم که ظرفیت ها و تلاش های بخش معدنی کشور به صورت ضعیفی به مردم اطلاع رسانی شده و مردم نقش این صنعت مهم را در زندگی خود حس نمی کنند و این در حالی است که این صنعت اکنون علاوه بر تامین نیاز ارزی خود، ارز سایر صنایع کشور را نیز تامین می کند و بالاترین میزان اشتغال زایی و سرمایه گذاری در کشور در سال گذشته متعلق به همین بخش بوده است.

      در چند ماه اخیر تلاش کردیم در ایمیدرو، همگرایی در روابط عمومی ها ایجاد کنیم و اولین همایش مدیران روابط عمومی شرکت های معدنی را بعد از سالها برگزار کردیم و تاکید و حمایت ویژه رئیس هیات عامل ایمیدرو انگیزه مضاعفی برای تداوم این فعالیت ایجاد کرد که شرایط کرونا برای تشکیل جلسات بعدی وقفه ایجاد نمود که انشالله بزودی با پروتکل های بهداشتی شاهد تشکیل دوباره آن خواهیم بود.

      هم افزایی روابط عمومی های به اثرگذاری بهتر آنها در انعکاس تلاش های مدیران، کارکنان و کارگران معدن و صنایع معدنی به جامعه کمک بسیاری می کند.

      بر خود لازم می بینم ضمن تبریک این روز به همکاران خودم در روابط عمومی شرکت های معدن و صنایع معدنی ، از خبرنگاران سخت کوش این حوزه که همواره به عنوان همراه همیشگی ما در بازتاب اخبار تلاش می کنند تقدیر و تشکر می کنم.