سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
    • انتخاب سرمایه‌گذار معدن مهدی‌آباد تا پایان شهریورماه

      معاون‌ برنامه‌ ریزی و توانمند‌ی ایمیدرو از بررسی و انتخاب سرمایه‌ گذار معدن سرب و روی مهدی آباد تا پایان پایان شهریور ماه امسال خبر داد.
      انتخاب سرمایه‌گذار معدن مهدی‌آباد تا پایان شهریورماه

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر خرمی‌شاد، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر، مذاکرات برای انتخاب سرمایه‌گذار معدن سرب و روی مهدی آباد در حال انجام است و شرکت‌ های مختلف اظهار تمایل کرده ‌اند. فراخوان برای تعیین سرمایه‌گذار داده شده و تعدادی از کنسرسیوم ‌های متشکل از شرکت‌ های داخلی و خارجی، اطلاعات اولیه را دریافت کرده ‌اند که پس از بررسی، برنده این مناقصه در نیمه نخست سال جاری اعلام خواهد شد.

      وی ادامه داد: شرکت‌ هایی که قرار است به صورت مشترک ایجاد شوند، مقدمه ‌ای برای ورود سرمایه‌گذار خارجی به کشور است اما این اتفاق باید با اصول مشخص انجام شود تا سرمایه‌ گذاران خارجی در شرایط شفاف وارد کشور شوند.

      معاون‌ برنامه‌ریزی و توانمند‌ی ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان پیشنهاد ایجاد کارگروهی فرا دستگاهی متشکل از نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت، گمرک و غیره را برای بازنگری در برخی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری خارجی در بخش معدن و درنتیجه تسهیل زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی به ستاد اقتصاد مقاومتی تقدیم کرده است، گفت: برای حضور سرمایه گذاران خارجی در معدن مهدی آباد، در مرحله نخست باید زیرساخت ‌های جذب سرمایه‌ گذار فراهم شود؛ یعنی باید قوانین مربوط به ورود سرمایه‌گذار به این معدن، تسهیل شده تا هرچه سریع ‌تر شاهد بهره‌ برداری از معدن مهدی‌آباد باشیم.

      وی افزود: کشور ما با ارائه برخی تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی و ایجاد شرایط و زیرساخت‌های مناسب توانسته سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بخش معدن را مشتاق کند.

      بنا به این گزارش، تجهیز و آماده سازی معدن سرب و روی مهدی آباد و نیز احداث کارخانجات فرآوری (با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره روی یا معادل آن و نیز ظرفیت تولید ۸۰ هزار تن کنسانتره سرب- نقره با عیار ۶۰ درصد سرب)، از اجرای اصلی این طرح به شمار می رود.

      منبع: روزنامه صمت

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.