سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
    • زیرساخت های قانونی، ضرورت جذب سرمایه خارجی در "معدن"

      جذب سرمایه های خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی، نیازمند اصلاح قوانین به عنوان زیرساخت اولیه است.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو که در گردهمایی مدیران ایمیدرو سازمان سخن می گفت، با برشمردن نیازهای اولیه جذب سرمایه خارجی در این بخش ‏تصریح کرد: کشورهای معدنی از جمله شیلی، پرو و حتی قزاقستان نمونه های جدید کشورهایی هستند که با اصلاح قوانین توانسته اند سرمایه های خارجی را به بخش معدن سوق دهند.
      زیرساخت های قانونی، ضرورت جذب سرمایه خارجی در "معدن"

      امیر صباغ گفت: بررسی های مختلف نشان داده ایران باید در این مسیر، مواردی همچون مالکیت، ثبات نرخ ارز، اصلاح قوانین مالیاتی و معافیت های مربوطه، زیرساخت های‏ حمل و نقل، بیمه و پوشش های ریسک، جایگیری در رتبه بندی جهانی، تقویت سازمان های توسعه ای و بهبود ارتباطات را در اولویت قرار دهد.
      وی یاد آور شد: قرار گرفتن در رتبه بندی های مالی، ریسک و غیره سبب حضور بیشتر موسسات مالی و اعتباری جهان در کنار شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می شود.
      صباغ ادامه داد: کشوری همچون کانادا 21 اولویت برای سرمایه گذاری معدنی معرفی کرده ‏که امنیت دارایی و انتقال سود، ثبات قوانین، نرخ ارز و امکان اعمال مدیریت را شامل می شود.
      وی افزود: در سال 2014 از 1200 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، 300 میلیارد دلار جذب بخش معدن و صنایع معدنی شد‏ که امریکا اول و پس از آن روسیه و قزاقستان قرار گرفتند.
      به گفته وی، بخش معدن و صنایع معدنی ایران برای دستیابی به اهداف چشم انداز 1404،‏ به 50 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد که 30 میلیارد دلار مختصِ زنجیره فولاد و 10 تا 11 میلیارد دلار نیز برای بخش آلومینیوم است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.