سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
    • نماینده مجلس:

      با داشتن استراتژی مناسب در بخش معدن، فارغ التحصیل بیکار نخواهیم داشت

      نماینده مردم ساری در مجلس گفت: با داشتن استراتژی مناسب در بخش معدن، فارغ التحصیل بیکار نخواهیم داشت.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اصغر یوسف نژاد در هفتمین مراسم بزرگداشت هفته معدن با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش معدن در اقتصاد مقاومتی از اثر گذار ترین بخش هاست و سهم این بخش از نظر ایجاد ارزش افزوده و اشتغال قابل توجه است، با این حال، جامعه نسبت به ظرفیت ها و توانمندی های این بخش کمتر آشنایی دارد.
      با داشتن استراتژی مناسب در بخش معدن، فارغ التحصیل بیکار نخواهیم داشت

      وی افزود: در کشورهای معدن خیز، بخش معدن نقش اصلی را در توسعه اقتصاد دارد و ما باید کمک کنیم تا زیرساخت های این بخش فراهم شود و زمینه حذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی فراهم شود.
      نماینده مردم ساری در مجلس به مشکلات موجود بخش معدن اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از مسائل موجود این بخش، مدیریتی، فرهنگی و به تحلیل درونی بر می گردد که ناشی از نبود استراتژی در بخش معدن است.
      وی ادامه داد: از دیگر مشکلات این بخش تداخل سازمان ها و از جمله تداخل سازمان حفاظت محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی با 2 ماموریت جداگانه است.
      یوسف نژاد تصریح کرد: باید به تشکل های شناسنامه دار بخش معدن اعتماد کرد و می توان بخش عمده ای از وظایف تصدی گری دولت را به آنها واگذار کرد. همچنین باید بین تشکل های معدنی و نهادهای دولتی مرتبط، جلساتی برای تدوین استراتژی معدن برگزار و در مورد آن بحث شود و در این گونه مسائل متعهدانه و با انگیزه کار شود.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.