سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    • صعود کارشناس ایمیدرو به سه قله بلند ایران

      کارشناس مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو به 3 قله بلند ایران صعود و و پرچم ایمیدرو را بر فراز قله های بلند ایران برافراشته کرد.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مریم پارسایی، با اشاره به اینکه از ابتدای شروع برنامه های سبک کوهپیمایی در سال 90 همراه با تیم کوهنوردی ایمیدرو، آرزوی صعود سه قله بلند ایران شامل دماوند، علم کوه و سبلان طی سه هفته متوالی را داشته، گفت: هرسال به دلایلی، امکان صعود به این قله ها بطور متوالی فراهم نمی‌شد اما در نهایت مرداد امسال تواستم به این اهداف نائل آیم و درنتیجه، طی 3 هفته متوالی، به قله های مذکور صعود کردم.
      صعود کارشناس ایمیدرو به سه قله بلند ایران

      کارشناس مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو با بیان اینکه صعود به قله سبلان، به عنوان نخستین صعود، از مسیر غربی موسوم به قره‌گل و جان پناه عقاب در روز اول مردادماه میسر شد، اظهار داشت: برای دستیابی به این قله از مسیر غربی نیاز به یک شب برپایی کمپ در ارتفاع  4200 متری است. مسیر روز اول از دریاچه قره گل تا محل شبمانی نیاز به طی زمان 4 تا 5 ساعت همراه به کوله کشی سنگین داشته و از محل شبمانی تا قله، نیاز به صرف زمانی 2 تا 3 ساعته دارد و پس از صعود کل مسافت طی شده از قره‌گل تا قله را باید به پایین بازگشت.
      وی ادامه داد: سبلان سومین قله بلند ایران در شمال غرب کشور و نزدیکی مشکین شهر قرار دارد و یک کوه آتشفشانی غیرفعال به ارتفاع ۴۸۱۱ متر است و در بالای قله آن دریاچه بسیار زیبایی قرار دارد.
      پارسایی با اشاره به اینکه علم کوه دومین قله بلند ایران به ارتفاع 4850 متر در تخت سلیمان مازندران واقع است، تصریح کرد: در تاریخ هفتم مردادماه از مسیر حصارچال با طی مسیر 3 ساعت و 20 دقیقه از دشت حصارچال، صعود انجام شد. یکی از مسیرهای صعود به قله علم کوه، دشت حصارچال به ارتفاع 3750 متر است که برای رسیدن به آن باید از روبارک که در کلاردشت واقع است- به وسیله خودروهای قدرتمند همچون جیپ یا نیسان به منطقه «تنگ گلو» رفت و از آنجا با طی زمانی حدود 2 تا 3 ساعت پیمایش به دشت حصارچال رسید.
      وی ادامه داد: این مسیرها با موفقیت طی شد و توانستم بالای دومین قله بلند ایران پرچم ایمیدرو را برافراشته سازم.
      کارشناس مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی ایمیدرو با اشاره به چگونگی صعود به قله دماوند به عنوان بام ایران، توضیح داد: صعود به بام ایران در روز شنبه مورخ 16 مردادماه از مسیر شمال شرقی - که مسیری به نسبت طولانی تر و سخت‌تر از مسیرهای جنوبی و غربی است- صورت گرفت. پای صعود جبهه شمال شرقی قله دماوند منطقه‌ای به نام «گردنه سر» است که برای رسیدن به آن باید از جاده فرعی- که حدود 50 کیلومتری آمل در جاده هراز است- به روستای ناندل و پس از آن با نیسان تا گردنه سر به ارتفاع تقریبی 2800 رسید.
      وی ادامه داد: در روز اول، مسیر گردنه سر تا پناهگاه شمال شرقی به ارتفاع تقریبی 4400 متر حدود 5 ساعت طی شد و روز شنبه باتوجه به سرمای شدید ناشی از برف های باقی مانده از زمستان سال گذشته و نیز بارش‌های روزهای اخیر در قله دماوند و همزمان وزش باد شدید، صعود با دشواری زیادی انجام شد. با این حال، مسیر کوهپیمایی 6 ساعته طی شده و با موفقیت به قله رسیدم. 
       پارسایی،‌ در پایان سخنانش تاکید کرد: این موفقیت برای فتح سه قله مرتفع ایران را به ایمیدرو تقدیم می کنم.

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.