سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
    • کرباسیان در دیدار از «تسنیم» عنوان کرد:

      ارتقای جایگاه شرکت های ایرانی از الزامات ایمیدرو در قراردادهای خارجی

      رییس هیات عامل ایمیدرو به تشریح چگونگی ارتقای جایگاه شرکت های ایرانی در قراردادهای ایمیدرو با شرکت های خارجی پرداخت.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مهدی کرباسیان که در دیداری با مسوولان خبرگزاری تسنیم سخن می گفت، درباره شرایط قراردادهای این سازمان با شرکت های خارجی گفت: طبق مذاکرات و توافقات انجام شده با طرف های خارجی، در تمامی قراردادها، موضوع انتقال دانش فنی به داخل کشور یکی از بندهای مهم همکاری ها به شمار می آید.
      مهدی کرباسیان به ذکر مثالی از طرح های استانی فولاد پرداخت و یادآور شد: در گذشته و زمان انعقاد قرارداد اجرای طرح های استانی فولاد، سهم طرف چینی در ماشین آلات به 65درصد و سهم طرف های ایرانی به 35درصد می رسید اما طی سال های اخیر، توانستیم سهم طرف چینی را به زیر 50درصد کاهش دهیم.
      ارتقای جایگاه شرکت های ایرانی از الزامات ایمیدرو در قراردادهای خارجی

      وی ادامه داد: یکی از خواسته هایی که توانستیم در قرارداد طرح های استانی فولاد عملی کنیم این بود که شرکت های سازنده چینی،‌ از فناوری و تجهیزات اروپایی استفاده کنند.
      معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: حضور و قرار دادن شریک ایرانی در قراردادها،‌ یکی از الزامات ما در اجرای طرح ها با طرف های خارجی است. وی تصریح کرد: بهره گیری از توان صنعتی، پیمانکاری و نیروی انسانی ایرانی، از اهداف ما در انعقاد قرارداد با شرکت های خارجی است.
      کرباسیان با بیان اینکه به سبب توان پایین سیستم بانکی داخل،‌ بخشی از نیاز مالی از شرکت های و موسسات خارجی تامین می شود گفت: در سال گذشته توانستیم تامین مالی طرح الکترود گرافیتی – که یکی از پروژه های معوق دهه اخیر در صنعت فولاد بود- را با استفاده از سیستم مالی خارجی انجام دهیم.
      وی افزود: در قراردادهایی که برای ارتقای بهره وری معادنی همچون زرشوران، تیتانیوم، مهدی آباد منعقد شده، شاهد انتقال دانش فنی به داخل کشور خواهیم بود.
      رییس هیات عامل ایمیدرو در عین حال در پاسخ به سوالی درباره توان شرکت های ایرانی اظهار داشت: اخیرا در مناقصه احداث کارخانه 1.6 میلیون تنی آهن اسفنجی فولاد مکران چابهار، شرکت ایرانی (ایریتک) موفق شد در رقابت با یک شرکت ایتالیایی قیمت مناسب تری ارایه دهد. به گفته وی،‌ دلیل این امر، دارا بودن فناوری ایجاد کارخانه آهن اسفنجی نزد طرف های ایرانی است.
        لینک تصاویر

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.