سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
    • آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر

      هفته امر به معروف و نهی منکر از 12 تا 18 مهر ماه جاری برگزار می شود.
      به گزارش شورای امر به معروف و نهی از منکر ایمیدرو در جلسه این شورا، برنامه های اجرایی هفته یاد شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
      آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر

      عناوین هفته امر به معروف و نهی از منکر در روزهای اول و دوم ( 12 و 13 مهر) به دانش آموزان و دانشجویان اختصاص دارد و به ترتیب شامل "در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانش آموزان" و " در حفظ فرهنگ عاشورایی و ارتقاء معنوی دانشجویان" نامگذاری شده است.
      سومین روز هفته ، "در سلامت محیط اداری" عنوان شده و رویکرد آن امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی «یاوران معروف» است.
      15 مهر ماه که روز چهارم هفته مذکور است، با عنوان "در سلامت نهاد خانواده و زنان" و رویکرد آن امر به معروف و نهی از منکر و تقویت عفاف و حجاب است.
      پنجمین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر، " در تقویت باورهای دینی (مساجد) نامگذاری شده و رویکرد آن امر به معروف و نهی از منکر و سازماندهی طلایه داران با تاکید بر نقش مساجد، اماکن، محلات و تشکل های مذهبی است.
      روز ششم با عنوان "درحمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر" با رویکرد سازمان های بسیج، قضایی و نظامی است.
      آخرین روز هفته امر به معروف و نهی از منکر ، " در سلامت محیط کسب و کار و تقویت فرهنگ اقتصاد مقاومتی" نامگذاری شده که رویکرد آن امر به معروف و نهی از منکر و تقویت سازماندهی طلایه داران است.
      برنامه اجرایی شوراها در هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سه بخش "شوراها"، "برنامه های تبلیغی" و "مدارس" است.
      برنامه اجرایی در بخش شوراها شامل راه اندازی، افتتاح و استقرار و تقویت دبیرخانه شورای امر به معروف و نهی از منکر در ایام هفته احیاء، نشست با مقام های عالی وزارتخانه ها و سازمان، اعلام عملکرد شورا، فراخوان به منظور جذب و سازماندهی گروه های یاوران معروف، نشست ویژه یاوران معروف و تجلیل از شوراهای فعال و موفق و همچنین بسترسازی مناسب برای اجرای طرح نظارت همه بر همه(نظارت همگانی) است.
      علاوه بر این، تشکیل یک جلسه عمومی برای کارمندان به منظور ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر ، معرفی الگوهای عملی موفق از فعالیت شوراها و نیز درج بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مرتبط با امر به معروف و نهی ازمنکر در بالای سربرگ نامه ها، ‌از دیگر موارد تعیین شده در این زمینه است.
      بخش دوم برنامه اجرایی که امور تبلیغی است، شامل تبلیغات محیطی با مضامین امر به معروف و نهی از منکر، تهیه تراکت های مرتبط، برگزاری نمایشگاه عکس، پوستر و کتاب، ایجاد فضای تبلیغاتی در مراکز دانشگاهی، طراحی و اجرای مسابقات فرهنگی و همچنین هدفمند کردن و اختصاص سخنان بین دو نماز به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.
      در بخش مدارس نیز برنامه گروه های امر به معروف و نهی از منکر «یادآوران دانش آموزی» نیز شامل ارسال پیامک به اعضای گروه های امر به معروف و نهی از منکر (یاوران معروف و یادآوران دانش آموزی)، اجرای تبلیغات در مدارس و دانشگاه ها، تجلیل از یادآوران فعال و نمونه، تهیه روزنامه دیواری، تجدید میثاق یاوران معروف و یادآوران با آرمان‌های مقدس شهدا با حضور در گلزار شهیدان، اجرای زنگ امر به معروف در مدارس(روز اول محرم)، اختصاص موضوع انشاء با محتوای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس است.

       

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.