سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۱۹
    • گشایش ال سی طرح الکترود گرافیتی اردکان

      رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد : بانک صنعت و معدن گشایش ال-سی طرح الکترود گرافیتی اردکان را انجام می دهد.
      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت: طرح الکترود گرافیتی اردکان جزء پروژه‌های معوق و تاریخی است اما با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده توانستیم ماشین‌آلات آن را از شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی با وام یا فاینانس، تأمین مالی کنیم. وی ادامه داد: تامین 50 ‌میلیون یورو از این طرح در مرحله نهایی است و ٣٠‌میلیون یورو دیگر نیز به زودی نهایی می‌شود.
      گشایش ال سی طرح الکترود گرافیتی اردکان

      وی افزود: طرف های خارجی، ضمانت ایمیدرو و بانک صنعت‌ومعدن را پذیرفته‌اند، یعنی ال‌سی با بانک صنعت‌ومعدن با ضمانت ایمیدرو باز می‌شود و ماشین‌آلات را از طریق بانک اروپایی (آلمانی) BHF ارسال می کنند.
      معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مورد تامین اعتبار یاد شده با وجود مشکل برقراری ارتباطات بانکی کشور گفت: بانک صنعت‌و معدن در این‌باره فعال است و ایمیدرو هم اعتبار بین‌المللی دارد.
      وی افزود: ایمیدرو در سال‌های گذشته با اعتبار و ضمانت خود، توانست طرح هرمزال را راه اندازی کند که بزرگ‌ترین کارخانه حال حاضر آلومینیوم کشور است. این شرکت دارای اعتبار بین‌المللی است با بانک‌های فرانسه، ایتالیا و آلمان همکاری دارد.
      کرباسیان درمورد مشکلات بدهی آلومینیوم المهدی (هرمزال) و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به یک بانک آلمانی گفت: طی سال های 84 تا 86 به دلایل داخلی و پس از آن به سبب تحریم، پرداخت اقساط بانک خارجی میسر نشد اما بعد در دولت فعلی با اقدامات صورت گرفته،‌شرایط مساعدی برای انجام تعهد فرام شد.
      کرباسیان گفت: اکنون خوشبختانه با طرف آلمانی تسویه حساب شده است.
      منبع: عصر اقتصاد 19 مهر 95
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.