سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
    • پیش بینی صدور 6 میلیون تن فولاد از سوی نعمت زاده

      وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به روند فعلی، پیش بینی می شود میزان صادرات فولاد در کشور به 6 میلیون تن برسد.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محمدرضا نعمت زاده در مراسم بهره برداری از شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس اظهار داشت: برنامه توسعه صادرات فولاد در این دولت آغاز شده است و پیش بینی می شود امسال میزان صادرات این بخش به 6 میلیون تن برسد. در حالی که در مدت 6 ماهه امسال،‌ نزدیک به 3 میلیون تن فولاد صادر شده است.
      وی یادآور شد: سیاست های مختلف در صنعت فولاد دنبال می شود و دولت به دنبال هماهنگ ساختن زنجیره فولاد کشور هستیم.
      پیش بینی صدور 6 میلیون تن فولاد از سوی نعمت زاده

      نعمت زاده با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای صادر نکردن مواد خام به خارج از کشور ادامه داد: در گذشته تا 20 میلیون تن سنگ آهن خام هم صادر می شد که اکنون این روند رو به کاهش است.
      وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راه اندازی 39 طرح فولادی در 3 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، اظهارکرد: زنجیره فولاد کنسانتره در اولویت قرار گرفته و امروز سنگ آهن مازاد به صورت کنسانتره صادر می شود و این امر موجب افزایش 14 میلیون تن ظرفیت کنسانتره، 2 میلیون تن ظرفیت گندله، 4 میلیون و500 هزار تن ظرفیت آهن اسفنجی و 2 میلیون و700 هزار تن ظرفیت شمش شد.
      نعمت زاده پیش بینی کرد که 19 طرح دارای پیشرفت فیزیکی 90 درصد، در آینده به بهره برداری برسد.
      وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: اکنون به سمت ارزش افزوده بیشتر، محصول های نهایی تر و استفاده از محصول های فولادی در صنایع مختلف کشور حرکت می کنیم که به ترتیب در دست اقدام است.
      وی اضافه کرد: سیاست جدید این است واحدهای زنجیره تولید تا مرحله گندله سازی در نزدیک معادن، اجرا و سپس به مناطقی منتقل شود که از لحاظ سرزمینی و صادرات نقش بهتر و اقتصادی تر ایفا کنند..
      نعمت زاده اضافه کرد: برنامه ریزی شده که در استان هرمزگان به ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد برسیم. به گفته وی اکنون در گندله سازی حدود 2.5 میلیون تن طرح داریم که 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
      منبع: ایرنا
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.