سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
    • کرباسیان در دیدار با سیدحسن خمینی اعلام کرد:

      محرومیت زدایی و ایجاد توازن در زنجیره معدن، از اقدامات اساسی ایمیدرو

      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، محرومیت زدایی و ایجاد توازن در زنجیره معدن را به عنوان اقدامات اساسی ایمیدرو اعلام کرد.
      محرومیت زدایی و ایجاد توازن در زنجیره معدن، از اقدامات اساسی ایمیدرو

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان همراه با جمعی از مدیران و کارکنان این سازمان، شامگاه پنجشنبه با حضور در مرقد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، و دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام (ره) ،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ای ایشان گفت: توسعه اکتشافات معدنی از مهم ترین برنامه های ایمیدرو است که از دو سال پیش، در وسعت 250 هزار کیلومترمربع از مساحت کشور آغاز شده است.


      وی با تاکید بر اینکه معادن عمدتا در مناطق محروم واقع شده اند، اظهار داشت: مقدمه توسعه معادن، انجام فعالیت های اکتشافی است که طی سال های اخیر، با اقدامات انجام شده توسط ایمیدرو اکنون معادن متنوعی از طلا، مس و سنگ آهن در حال اکتشاف است ضمن اینکه لیتیوم و برخی فلزات گرانبها و کمیاب نیز کشف شده است.


      وی با بیان اینکه در بخش معدن جای کار وسیعی برای درآمدزایی و اشتغال وجود داشته اما در گذشته به طور شایسته ای انجام نشده است، گفت: سیاست کلی دولت ، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو این است که بتوانیم با فعالیت در حوزه معادن، که اکثر آن ها در نقاط محروم کشور واقع شده اند، موجب آبادانی و توسعه این مناطق را فراهم آوریم و به مردم خدمت کنیم.


      وی تصریح کرد: سال گذشته به صادرات 4 میلیون تنی فولاد دست یافتیم که رکورد تاریخی محسوب می شود و تا پایان سال جاری، برنامه حرکت به سمت صدور 6 میلیون تن فولاد را پیش رو داریم.
      وی ادامه داد: در سنگان اکنون 9 کارخانه در حال احداث است که امسال 2 کارخانه- تولید گندله به ظرفیت تولید 10 میلیون تن آن- به بهره برداری می رسد ضمن اینکه در نقاط مرزی و محروم همچون سیستان و بلوچستان نیز پروژه هایی مانند آنتیموان داریم و در حوزه مس نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است.


      وی در پایان سیره امام خمینی(ره) را خدمت به مردم ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه در دوران مختلف در دانشگاه تدریس داشته ام، همواره سیره حضرت امام (ره) و مدیریت ایشان را به عنوان نکات مدیریتی مطرح می کنم که شامل تصمیمات بجا، تدبیر و انتخاب های شایسته و ... هستند که ایشان بر اساس اصول انجام می دادند.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.