کرباسیان با یادآوری اینکه طرح فوق از سال 1386 آغاز شده بود گفت: مدل مشارکتی که ایمیدرو از سه سال پیش با کمک بخش خصوصی در پیش گرفته، سبب ایجاد تحرک در طرح های استانی فولاد شد و به نتیجه رسید.
رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: این پروژه، به سبب مشکلات تامین منابع مالی و عدم گشایش اعتبار و همچنین امور زیرساختی متوقف شده بود، که ایمیدرو با استفاده از مدل مشارکتی توانست طرح سفید دشت و دیگر پروژه های استانی فولاد را از نیمه دوم سال 92، فعال کند.
وی افزود: در فولاد سفید دشت، تمامی زیرساخت ها با همکاری مسوولان محلی، آماده شده و مشکلی در این باره وجود ندارد.
وی تاکید کرد: با هدف کاهش مصرف آب های زیرزمینی در این طرح و تمامی پروژ های استانی فولاد، آب مورد نیاز کارخانه ها، با استفاده از پساب صنعتی تامین خواهد شد. کرباسیان تصریح کرد: با ایجاد تصفیه خانه ای در کارخانه فولاد سفید دشت، پساب های خریداری شده، ابتدا تصفیه و سپس در اختیار خط تولید قرار می گیرند.
کرباسیان درباره اشتغال طرح گفت: در بخش احیای مستقیم، در مجموع 140 نفر مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: بخش فولادسازی نیز با پیشرفت 40درصدی، در حال ساخت است.
وی همچنین خبر داد که مذاکرات برای احداث بخش نورد در این مجموعه آغاز شده، به طوری که این شرکت پس از آهن اسفنجی و فولادسازی، صاحب خط تولید نورد نیز شود.