سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
    • رییس هیات عامل ایمیدرو در دیدار از «ایسنا» خبر داد:

      42 طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده افتتاح یا اجرا می شوند

      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: این سازمان تا بهار سال آینده ۴۲ طرح معدنی و صنایع معدنی را افتتاح یا وارد فاز اجرایی می‌کند.
      دکتر مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو به همراه تعدادی از مدیران این سازمان، از بخش‌های مختلف ایمیدرو امروز - دوشنبه - از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دیدن کرد. وی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری، در گفت‌وگویی با خبرنگاران گروه اقتصادی ایسنا شرکت کرد و ایسنا را رسانه‌ای خوش‌نام، حرفه‌ای و دارای پختگی در اطلاع‌رسانی عنوان کرد.
      42 طرح معدنی و صنایع معدنی تا بهار آینده افتتاح یا اجرا می شوند

      رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد که ارزش کل طرح هایی که در برنامه افتتاح قرار دارند، بیش از 1.6 میلیارد دلار و ارزش کل تعداد طرح های که آغاز می شوند، بیش از 2.4 میلیارد دلار برآورد شده است.
      وی ادامه داد: سهم بخش ها از راه اندازی کارخانه ها شامل آهن اسفنجی: 600 میلیون دلار با ظرفیت تولید 4 میلیون تن، گندله سنگ آهن: 590 میلیون دلار با ظرفیت 10 میلیون تن و زیرساخت (جاده و تولید برق): 221 میلیون دلار است.
      کرباسیان اضافه کرد: سهم بخش ها از آغاز عملیات اجرایی نیز در زیرساخت: 450 میلیون دلار اسکله منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، تیتانیوم: 162 میلیون دلار، سرب و روی: 1.5 میلیارد دلار و توسعه طلا زرشوران: 48 میلیون دلار است.
      رییس هیات عامل ایمیدرو در این بازدید، ضمن بیان اینکه معادن از حوزه‌های جذاب سرمایه گذاری و همچنین تامین معاش کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: در سطح دنیا ۲۰۰۰ میلیارد دلار در بخش معادن، چرخش مالی وجود دارد که ۷۵ درصد آن مربوط به نفت و گاز و ۲۵ درصد به دیگر بخش‌ها اعم از مواد فلزی و غیرفلزی برمی‌گردد.
      وی اظهار کرد: کشور ما از امتیازات ارزشمندی در بخش نفت و گاز و معادن برخوردار است و حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلار ذخیره معدنی شناخته شده تا میزان اکتشاف فعلی داریم و پانزدهمین کشور معدنی دنیا هستیم.
      مشروح گفت‌وگوی ایسنا با کرباسیان در خصوص اتفاقات و تاثیرات پسابرجام در بخش معادن و صنایع معدنی، سهم معدن در دستیابی به اقتصاد مقاومتی کشور، جزئیات سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی، بدهی‌های معادن مختلف اعم از چادرملو و گل‌گهر در خصوص حق انتفاع و ... را طی روزهای آینده در خبرگزاری ایسنا می‌خوانید.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.