سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    • جهانگیری در مراسم افتتاح نخستین فولاد استانی تاکید کرد:

      مدل توسعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی

      معاون اول رییس جمهوری در مراسم افتتاح نخستین طرح از فولادهای استانی تاکید کرد: برای دستیابی به توسعه باید به سرمایه های بخش خصوصی و نهادهای عمومی، توجه کنیم.
      مدل توسعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نهادهای عمومی

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اسحاق جهانگیری که در محل کارخانه آهن اسفنجی سفید دشت چهار محال و بختیاری سخن می گفت، تصریح کرد: استان های کشور برای سرمایه گذاری از بخش خصوصی و نیز نهادهای عمومی از جمله شستا، بنیاد مستضعفان و ... دعوت به همکاری کنند.
      موفقیت استان ها و بخش خصوصی
      وی تاکید کرد: هر استانی که بخش خصوصی بتواند در آن منطقه،‌ راحت تر کار کند موفق تر است و این امر در راستای به کارگیری توان داخلی و مفهوم اقتصاد مقاومتی است.
      به گفته جهانگیری، سرمایه گذاری و رونق اقتصادی تنها با تکیه بر توان بخش خصوصی اتفاق می افتد.
      وی مهمترین دستور کار کشور را توسعه به منظور افزایش اشتغال و درآمد دانست و گفت: وجود نیروی جوان و تحصیل کرده در کنار مراکز علمی و دانشگاهی،‌ زمینه مناسبی را برای رشد ایجاد کرده است.
      معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: ما نباید بخش خصوصی که سرمایه خود را برای ایجاد شغل در این کشور، گذاشته و ورشکست شده رها کنیم.
      وی در عین حال از تخصیص منابع بانکی به عده ای محدود انتقاد کرد و اظهار داشت: اکنون با 100هزار میلیارد تومان معوقه بانکی مواجه هستیم.
      ایمیدرو با بخش خصوصی طرح ها را فعال کرد
      جهانگیری به جایگاه ایمیدرو و اهداف تاسیس آن اشاره کرد و افزود: در ابتدای دهه 80 این سازمان با هدف توسعه معدن و صنایع معدنی ایجاد شد و هزاران میلیارد تومان از سهام شرکت های فولادی، آلومینیومی، مس و معادن دیگر در اختیار ایمیدرو قرارگرفت اما در انتهای دهه گذشته، دولت قبل سرمایه های این سازمان را در قالب رد دیون و سهام عدالت واگذار کرد.
      معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: در آن زمان کسی نپرسید این میزان سرمایه به کجا رفته و چگونه هزینه شده اند.
      وی خاطر نشان کرد: در شرایط اوج درآمدهای دولت قبل و وضعیت خوب مالی، هیچکدام از طرح های استانی فولاد راه اندازی نشد در حالی که ایمیدرو با مشارکت شرکت فولاد مبارکه، توانست طرحی همچون فولاد سفید دشت را از حالت رکود و سکون خارج کند و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.
      جهانگیری ادامه داد: استفاده از توان بخش خصوصی برای ساخت و افتتاح طرح های استانی، نمادی از اقتصاد مقاومتی است.
      معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: راه اندازی طرح های فولادی در استان چهارمحال و بختیاری،‌ پیام روشنی برای مردمان منطقه دارد و آن هم صنعتی شدن این استان است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.