سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: منشور حقوق شهروندی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    • رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری

      متن کامل منشور حقوق شهروندی امروز از سوی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری،‌ رونمایی شد.
      امروز بیست و نهم آذرماه 1395 در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رئیس جمهوری و جمعی از وکلا، حقوق دانان و استادان دانشگاه و کارشناسان، منشور حقوق شهروندی رونمایی و به امضای دکتر روحانی رسید.
      رونمایی از منشور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری

      به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن کامل منشور حقوق شهروندی به زبان‌های عربی و انگلیسی هم آمده و شامل 120 بند است. پس از آن در 5 بند نیز، ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی آمده و در انتها، به ارجاعات قانونی این منشور اشاره شده است.

      بندهای حقوق شهروندی شامل حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی، حق کرامت و برابری انسانی، حق آزادی و امنیت شهروندی، حق مشارکت در تعیین سرنوشت، حق اداره شایسته و حسن تدبیر، حق آزادی اندیشه و بیان، حق دسترسی به اطلاعات، حق دسترسی به فضای مجازی، حق حریم خصوصی، حق تشکل، تجمع و راهپیمایی، حق تابعیت، اقامت وآزادی رفت وآمد، حق تشکیل و برخورداری از خانواده، حق برخورداری از دادخواهی عادلانه، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق مسکن،‌ حق مالکیت، حق اشتغال و کار شایسته، حق رفاه و تأمین اجتماعی، حق دسترسی و مشارکت فرهنگی، حق آموزش و پژوهش، حق محیط‌زیست سالم و توسعه پایدار، حق صلح، امنیت و اقتدار ملی است.

      برای دانلود مشاهده متن کامل حقوق شهروندی اینجا را کنید

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.