سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
    • سرپرست معاونت امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت در جلسه مشترک با معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

      تقبل هزینه 11 میلیون ماسک سه لایه و n95 و 100 هزار لباس پزشکی وارداتی توسط شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو

      سهمیه تعیین شده با اولویت بندی و براساس شرایط خاص هر استان بوده و مجموع 11 میلیون ماسک سه لایه و n95 و همچنین 100 هزار لباس گان به صورت رایگان در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و ستادهای مقابله با کرونا در هر استان قرار می گیرد و با تشخیص آنها در مراکز درمانی و سایر مراکز مدنظر استانداران توزیع خواهد شد.
      تقبل هزینه 11 میلیون ماسک سه لایه و n95 و 100 هزار لباس پزشکی وارداتی توسط شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو
      با توجه به برخی محدودیت های موجود در تامین تعدادی از اقلام بهداشتی در کشور طی روزهای گذشته، خوشبختانه و با پیگیری های انجام شده از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، به تعداد ۹ میلیون عدد ماسک سه لایه، ۲ میلیون عدد ماسک n۹۵ و ۱۰۰ هزار دست لباس گان مورد مصرف کادر درمانی وارد کشور شده و مراحل ترخیص آن در حال انجام است.

      به گزارش ایمیدرو به نقل از شاتا، افشار فتح الهی گفت: اتفاق ارزشمند در واردات این کالاها، تقبل هزینه همه این اقلام بهداشتی توسط شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی کشور و با هماهنگی سازمان ایمیدرو، در راستای مسئولیت های اجتماعی این واحدها بوده است.

      وی افزود: با هماهنگی های انجام شده میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت و درمان در این جلسه، سهمیه هر استان و هر یک از شهرستان های بزرگ برای تخصیص اقلام تعیین شد.

      سرپرست معاونت حقوقی، مجلس و استانهای وزارت صمت تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله بالغ بر 136 میلیارد تومان است که همه مبلغ را زیر مجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تقبل کرده است.

      فتح الهی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مسئول کمیته پشتیبانی و تامین اقلام بهداشتی ستاد ملی کرونا برنامه ریزی تولید و تامین ملزومات و محصولات بهداشتی مورد نیاز و برای مقابله با شیوع بیماری کرونا را انجام میدهد.

      وی افزود: بخش عمده‌ای از تامین اقلام از محل تولید داخل انجام می شود و خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، تولیدات تعدادی از ملزومات و محصولات بهداشتی بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته و بخشی دیگر که ظرفیت تولید داخل آن به میزان کافی جهت تامین تقاضای مورد نیاز مردم نبوده از طریق واردات در حال انجام است.
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.