سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    • 215 طرح اولویت دار صنعتی و معدنی برای سرمایه گذاری معرفی شدند

      30درصد طرح های اولویت دار، معدنی و صنایع معدنی هستند

      30درصد از اولویت های جدید سرمایه گذاری بخش صنعت و معدن کشور مربوط به بخش معدن و صنایع معدنی است.
      30درصد طرح های اولویت دار، معدنی و صنایع معدنی هستند

       

       

       

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ وزارت صنعت معدن وتجارت به تازگی فهرستی از اولویت های سرمایه گذاری صنعت و معدن را منتشر کرده که نشان می دهد 64 طرح از 215 پروژه کلی سهم معدن وصنایع معدنی سهمی است.

      بر همین اساس حوزه معدن و صنایع معدنی در 4 گروه شامل اکتشاف،‌ استخراج،‌ فلزات و مصنوعات فلزی و کانی های غیرفلزی قرار گرفته اند که بیشترین سهم مربوط به کانی های غیرفلزی است به طوری که این بخش 37طرح را به خود اختصاص داده است. پس از آن مصنوعات فلزی با 21 پروژه و اکتشاف و استخراج  به ترتیب هر کدام با 4 و 2 طرح در رده های بعدی قرار گرفته اند.

      در این فهرست صنایع پتروشیمی 19 ، شیمیایی 6 ، پلیمری 20 ، سلولوزی 15 ، غذایی 5 ، دارویی 7 ، نساجی و پوشاک 11 ، برق و الکترونیک 5 ، ماشین سازی و تجهیزات 13 ، تجهیزات پزشکی 34 و خودرو و نیرو محرکه 15 طرح دارند.

      توسعه واحد های فعال

       علاوه بر رشته فعالیت های اعلامی ، توسعه واحدهای موجود که تولید آنها به میزان بیش از 85درصد ظرفیت اسمی بوده و نیز بیش از 30درصد محصولات خود را صادر می کند نیز در اولویت برنامه های وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار می گیرند.

      بنا براین گزارش، منظور از اولویت گذاری به رشته فعالیت های مندرج در فهرست اعلامی ، پشتیبانی و حمایت های بخشی حوزه اختیار این وزارت وپیشنهاد درخواست پشتیبانی توسط سایر دستگاه ها است.

      بدیهی است سایر خدمات و پشتیبانی های مورد نیاز سرمایه گذاران از طریق حوزه های مرتبط قابل پیگیری خواهد بود.

      برای اطلاع از گروهها، حوزه ها و جزئیات بیشتر اولویتهای سرمایه گذاری پورتال این وزارتخانه به آدرس :www.mimt.gov.ir  در دسترس مراجعه کنندگان است.

      همچنین علاقمندان سرمایه گذاری در کشور می توانند به منظور طی فرآیند سرمایه گذاری در حوزه های مختلف صنعتی و معدنی به درگاه اطلاعات و خدمات صنعت ، معدن و تجارت و یا سازمان صنعت ، معدن و تجارت استانهای کل کشور و برای برخی رشته فعالیت های مهم به حوزه ستادی وزارت مراجعه و مراحل کار را طی کنند .

       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.