سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ایمپاسکو -
      تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    • مدیرعامل ایمپاسکو:

      افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار، از اهداف امسال ایمپاسکو است

      مدیرعامل ایمپاسکو اعلام کرد: افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه معادن، از اهداف امسال این شرکت است.
      افزایش واگذاری‌ها و جذب بیشتر سرمایه‌گذار، از اهداف امسال ایمپاسکو است

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، خدایار کریم‌نژاد در حاشیه برگزاری مجمع سالانه ایمپاسکو عنوان کرد:‌ ایمپاسکو در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۹ هزار متر حفاری اکتشافی در معادن سنگ آهن، پلی متال و زغال‌سنگ انجام داده که منجر به اکتشاف ۱۶۲ میلیون تن سنگ آهن، ۱۳.۵ میلیون تن پلی‌متال و ۱۷۷ میلیون تن زغال‌سنگ شده است.
      وی افزود: از سال ۹۵ تاکنون، ۳۴ پهنه اکتشافی به مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع در ۱۸ استان کشور شناسایی و پی‌جویی شده است که ۹۲ محدوده امیدبخش، ۵۷ پروانه اکتشاف و ۳۳ گواهی کشف به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع ماحصل آن بوده و مابقی مساحت آزاد شد.

      تلاش برای دستیابی به سومین معدن در کلاس جهانی
      مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه در چشم‌انداز شرکت بر مرجعیت در اکتشاف ایمپاسکو تاکید داشته‌ایم، گفت: تلاش ما کشف 3 معدن در کلاس جهانی تا سال ۱۴۰۴ است که تاکنون 2 معدن (معدن جانجا و معدن طلای هیرد) در تراز جهانی کشف و برای سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار شد.
      وی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف کلان شرکت، بهره‌برداری از معادن و نظارت بر طرح‌ها و مجتمع‌هاست، تصریح کرد: فعالیت این شرکت در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع و ۲۵ طرح ادامه دارد که ۱۴ طرح مرتبط با ایمیدرو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲.۴ میلیارد یورو و اشتغال ۱۷ هزار نفر و نیز ۱۱ طرح متعلق به ایمپاسکو با سرمایه گذاری حدود یک میلیارد یورو و اشتغال بیش از ۷۵۰۰ نفر در حال اجراست.

      بهره برداری از 3 طرح ایمپاسکو در 1401
      مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ سه طرح به بهره‌برداری رسید، توضیح داد: نخست، طرح تولید سیلیکون متال ۱۵۰۰ تنی و به ارزش ۸.۶ میلیون یورو و اشتغال ۸۵ نفر و دوم، طرح احداث کارخانه طلای هیرد با اعتبار حدود ۷.۶ میلیون یورو و اشتغال ۱۵۰ نفر است.
      وی تاکید کرد: همچنین یک طرح زیرساختی راه دسترسی به معدن نخلک به طول ۱۰ کیلومتر با همکاری حوزه زیرساخت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و راهبر با اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

      واگذاری 65 مجمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو
      کریم‌نژاد عنوان کرد: از ابتدای واگذاری‌ها در سال ۹۵ تاکنون، ۶۵ مجتمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو واگذار شده که شامل ۱۷ طرح و ۱۱ مجتمع از ایمیدرو و ۲۷ طرح و ۱۰ مجتمع از ایمپاسکو می‌شود.
      وی افزود: یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت، پژوهش و فرآوری مواد معدنی با استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان است.

      خروج همه شرکت ها به جز البرز مرکزی از لیست آلاینده ها
      مدیرعامل ایمپاسکو توضیح داد: در سال گذشته، با اقدامات صورت گرفته در زمینه زیست محیطی، همه مجتمع‌ها و طرح‌های وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به غیر از شرکت البرز مرکزی از لیست آلاینده خارج شدند.
      وی افزود: اقدامات لازم برای خارج کردن نام شرکت زغال سنگ البرز مرکزی از لیست شرکت‌های آلاینده نیز در حال انجام است.
      کریم نژاد درباره برنامه‌های سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: اکتشاف ۸۰ هزار متر حفاری، ۳۰ پروانه اکتشاف و ۶ گواهی کشف، افزایش تولید به ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن، تسریع در راه‌اندازی طرح‌ها، ۹ طرح واگذاری و جذب سرمایه‌گذار، از جمله این برنامه هاست.
      وی ادامه داد: ارتقای ایمنی و دریافت گواهینامه معدن سبز برای حداقل 2 معدن و مجتمع و همچنین، رشد فروش مواد معدنی برای تامین خوراک صنایع کشور و احیا و فعال‌سازی ۴۰۰ معدن، از جمله اهدافی است که در سال جاری با شعار «مهار تورم و افزایش تولید» نسبت به سال قبل تعیین شده است.

      افتتاح 6 طرح تا پایان امسال
      مدیرعامل ایمپاسکو خاطرنشان کرد: تا پایان امسال، 6 طرح از جمله تولید طلای کوه دم، بهره برداری معدن زغال‌سنگ کوچکعلی شمالی، فاز یک کارخانه سرب و روی مهدی آباد، آهک هیدراته پلدختر و کاغذ الیگودرز افتتاح می شوند.
      وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها، ۳۷۱ میلیون یورو و اشتغال بیش از ۱۷۵۰ نفر را به دنبال دارد.
      منبع: روابط عمومی ایمپاسکو

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.