سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: ذوب آهن اصفهان -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    • بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از شرکت ذوب آهن اصفهان

      دکتر مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در بازدید از شرکت ذوب آهن اصفهان، از طرح های توسعه ای آن از جمله چگونگی پیشرفت عملیات اجرایی خط تولید ریل راه آهن در این شرکت بازدید کرد.
      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، در این دیدار اردشیر سعد محمدی، مدیر عامل ذوب آهن در گزارشی، فعالیت های این شرکت را در زمینه کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری مواد اولیه، انرژی، آب و منابع انسانی تشریح کرد و افزود: به رغم همه مشکلات اقتصادی، طرح های توسعه شرکت ذوب آهن همچنان ادامه دارد.
      وی افزود: تولید فولاد خام در ذوب آهن 42 درصد افزایش داشت و در تولید محصول، این افزایش به 19 درصد رسیده است.
      بازدید رئیس هیات عامل ایمیدرو از شرکت ذوب آهن اصفهان

      سعد محمدی افزود: یکی از طرح های توسعه ای شرکت، تولید ریل راه آهن است که عملیات اجرایی آن با سرعت ادامه دارد و ماشین آلات مورد نیاز خریداری و وارد کشور شده و اکنون در مرحله ساخت سازه های مورد نیاز برای نصب هستیم.
      وی ادامه داد: سود خالص شرکت ذوب آهن هم در 6 ماهه نخست امسال، 137 میلیارد تومان بوده که با وجود افزایش حقوق و دستمزد و گرانی مواد اولیه و رشد هزینه های آب، برق و انرژی محقق شده است.
      در این دیدار، دکترکرباسیان با قدردانی از اقدامات انجام شده در شرکت ذوب آهن برای افزایش تولید، بهره وری و کاهش هزینه ها، گفت: خوشحالیم که مشکلات موجود بر طرح های توسعه ای شرکت تاثیر منفی نگذاشته است. وی افزود: با توجه به تاثیر گذاری شرایط محیطی در وضعیت کسب و کار بنگاه های بزرگ اقتصادی، نباید تنها به بازارهای داخلی متکی بود بلکه باید سبد فروش خود را متنوع کنیم و به صادرات هم توجه داشته باشیم.
      وی اقدامات انجام شده برای کاهش بدهی های ذوب آهن و رسیدن به سود دهی را مثبت ارزیابی کرد و بهبود وضعیت مالی شرکت و بهبود EPS (سود هر سهم)، به نفع سهامداران است و با کاهش مشکلات، شرکت قادر به استفاده از منابع مالی مختلف مانند صندوق ذخیره ارزی و سایر منابع خواهد بود.
      کرباسیان تولید ریل راه آهن را از اقدامات مثبت شرکت ذوب آهن دانست و افزود: بابت فروش محصولات تولیدی این خط، جای نگرانی نیست چون کشور از نظر شبکه حمل و نقل ریلی دچار گلوگاه های زیادی است و برای توسعه این شبکه کشور به خرید ریل، نیاز زیادی دارد.
      وی نقش شرکت ذوب آهن را در توسعه منطقه و به ویژه رشد صنایع جانبی، بسیار با ارزش دانست و گفت: با ورود ذوب آهن به استان اصفهان، این منطقه وارد چرخه توسعه صنعتی شد و در حال حاضر صنایع جانبی زیادی در استان مستقر شده اند.
      وی پرورش نیروی انسانی متخصص و با تجربه را از دیگر دستاوردهای ذوب آهن دانست و گفت: اکنون در استان اصفهان، نیروهای فنی و تخصصی با ارزشی حضور دارند و این مساله ای است که مدیران شرکت های خارجی هم -که برای سرمایه گذاری به ایران می آیند- بر آن صحه گذاشته اند.
      کرباسیان تکلیف سازمان ایمیدرو را حمایت از ذوب آهن و صنایع معدنی عنوان کرد و افزود: خود را موظف می دانیم که مشکلات این شرکت و دیگر شرکت ها را پیگیری و حل و فصل کنیم.
      وی ابراز امیدواری کرد که با ورود سهامداران جدید به شرکت ذوب آهن، این شرکت مسیر رشد و توسعه را بیش از پیش طی کند.
       

      گالری
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.