سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معادن، صنایع معدنی -
      تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    • نیروی انسانی متخصص، چالش معادن و صنایع معدنی

      واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو):
      مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمپاسکو امروز در نشست مقدماتی مدیران منابع انسانی ایمیدرو، شرکت ها و واحدهای تابعه در خصوص تشریح طرح بازنگری فرآیندهای منابع انسانی، گفت: امروزه مهمترین چالش ما در این حوزه، تامین نیروی انسانی متخصص است.
      نیروی انسانی متخصص، چالش معادن و صنایع معدنی

      مهدی رهبری با برشمردن چالش هایی که طی دهه اخیر در تامین نیروی انسانی متخصص برای شرکت ها ایجاد شده، اظهار داشت: طی سال های گذشته همزمان با پیاده سازی اصل 44 و برون سپاری نیروی انسانی، قادر به جذب نیروهای جدید و متخصص نبوده ایم.

      وی با یادآوری اینکه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)، در 26 استان، 19 مجتمع، 6 شرکت و 25واحد مشغول به فعالیت در سه حوزه اکتشاف، استخراج و فراوری مواد معدنی است، افزود: طی 3-4 سال گذشته اقدام به پیاده سازی فرایندهای جدید و ساماندهی حوزه منابع انسانی کردیم.

      رهبری ادامه داد: با استقرار مدیریت شایستگی در سه سطح فردی، سازمانی و تیمی، توانستیم ایزو 10015 نسخه 2019 را کسب کنیم.

      وی با بیان اینکه 85درصد از انتصابات در این شرکت در قالب این سیستم بوده، گفت: به رغم تمامی دستاوردهای اخیر، متخصصان این حوزه به سبب دستمزدهای پائین و نبود نظام رقابت پذیری در بخش دولتی، انگیزه ای برای جذب در مجموعه های ما را ندارند در حالی که با حضور در شرکت های خصوصی، دستمزدهای چند برابری دریافت می کنند.

      مدیر منابع انسانی و پشتیبانی ایمپاسکو، اظهار داشت: مدل فعلی نیاز به بازبینی و بازطراحی دارد تا بتوان نیروی متخصص جذب حوزه معدن و صنایع معدنی کرد.

      وی افزود: امسال نظام مدیریت عملکرد را در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، استقرار می کنیم.

      در ادامه برنامه علی رضا شاهرضایی مدیر مالی، اداری و بازرگانی مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد، با اشاره به اینکه این معدن بزرگ ترین پروژه کنسانتره روی خاورمیانه در آستانه افتتاح دارد، گفت: طی سال های اخیر این مجتمع رشد قابل توجهی در فعالیت های معدنی پیدا کرده اما متناسب با این امر، منابع انسانی مجتمع رشد چندانی پیدا نکرده است.

      به گفته شاهرضایی، در پروژه فاز نخست احداث کارخانه فراوری روی، حدود 700 نفر به طور مستقیم مشغول به کار هستند که در فازهای بعدی این رقم افزایش خواهد یافت.

      وی نیز کمبود نیروی انسانی متخصص را چالش مجتمع اعلام کرد و افزود: چارت فعلی سازمانی، با توجه به گسترده شدن فعالیت ها، نیازمند بازبینی است.

      اشتراک گذاری در google+اشتراک گذاری در telegramاشتراک گذاری در ایتا
      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.