سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۷/۲۱
    • برنامه تولید کربنات لیتیوم با دانش بومی، روی میز ایمپاسکو

      واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو:

      طرح تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای برای نخستین بار در کشور، توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به اتمام رسید و به زودی عملیاتی خواهد شد.
      برنامه تولید کربنات لیتیوم با دانش بومی، روی میز ایمپاسکو

      محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در این باره توضیح داد: با توجه به اهمیت لیتیوم در زنجیره فرآوری و صنعتی و همچنین نتایج طرح آینده پژوهشی معدنی و صنایع معدنی در کشور -که به جایگاه حیاتی لیتیوم در آینده فناوری کشور تاکید شده است-، ایمپاسکو برنامه ریزی استفاده از پتانسیل های لیتیوم را به انجام رساند.

      وی افزود: یکی از منابع مهم لیتیوم در جهان و به خصوص در کشور ما شورابه‌ها هستند و با توجه به اینکه عمده منابع شورابه‌ای در اختیار ایمپاسکو است، برنامه ویژه‌ای در این خصوص طراحی شد.

      معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: در این خصوص قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه صنعتی امیر کبیر در خصوص تولید کربنات لیتیوم از شورابه‌ها منعقد شد.

      وی تاکید کرد: فرایند این طرح، با استفاده از نوعی جاذب انتخابی برای نخستین بار انجام می شود که مواد مصرفی آن نیز به صورت بومی تولید خواهد شد.

      کریمی در پایان خاطرنشان کرد: دانش فنی این فرایند در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به دست آمده و اکنون فاز دوم در خصوص ورود به فاز نیمه صنعتی جهت اقتصادی و بهینه کردن عملیات، در دست پیگیری است.

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.