سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    • افزایش 5 درصدی قیمت سنگ آهن

      قیمت سنگ آهن وارداتی روز سه شنبه در شمال چین افزایشی حدود 5 درصد داشت که بهبود چشم انداز اقتصاد چین را نوید می دهد.
      افزایش 5 درصدی قیمت سنگ آهن

      به گزارش ایمیدرو به نقل از سایت ماینینگ ، قیمت پایه وارداتی سنگ آهن با عیار 62 درصدشامل کرایه حمل و بیمه در بندر تیانجین بر اساس شاخص "استیل ایندکس" با 3.30 دلار در هر تن یا 4.9 درصد افزایش به بالاترین سطح خود از 18 نوامبر سال 2014 رسید.
      قیمت این مواد اولیه فولادسازی نسبت به هفته گذشته که به پایین ترین سطح خود از ماه مه 2009 رسیده بود، حدود 8.5 درصد افزایش یافت.
      دلیل این افزایش قیمت سنگ آهن خبرهای مربوط به اقدامات و یا مشوق های اقتصادی بانک مرکزی چین است که تعطیلات پایان هفته اخیر آن را اعلام کرد مبنی بر اینکه درنظر دارد حدود 800 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی خود برای وام دهی در نزد بانک های تجاری آزاد کند.
      علاوه براین خبر مقررات جدید وام دهی و سپرده ها و نیز اینکه احتمالا در سال جدید نرخ بهره کاهش پیدا کند، مطرح شده است و در عین حال با حذف محدودیت های خرید مسکن امید می رود وضعیت بخش راکد مستغلات و مسکن بهبود پیدا کند.
      چین بیش از دو سوم تجارت جهانی سنگ آهن را وارد می کند که پیش بینی می شود میزان آن در سال 2015 به 1.4 میلیارد تنبرسد و تقریبا معادل دیگر کشورهای جهان فولاد تولید می کند.
      پروژه شهرسازی کشور که قدمت آن به چندین دهه می رسد، موجب رونق ساختمانی شده بود و در حقیقت موتور محرکه افزایش قیمت های کالا در طی بیش از یک دهه اخیر بوده است.
      با افزایش ترس از ترکیدن حباب مسکن یا مستغلات و سرمایه گذاری های مازاد در بخش های زیربنایی و در کنار آن سیل عرضه سنگ آهن مازاد موجب شد که از ابتدای سال جاری قیمت این محصول از ابتدای سال گذشته 47 درصد کاهش پیدا کند.
      پکن تلاش می کند تا به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی (GDP ) خود که به پایین سطح در دهه های اخیر رسیده است، شتاب دهد و انتظار می رود که این شتاب به 7 درصد در سال 2015 برسد.
      با وجود یک اقتصاد ضعیف این کشور هم مصمم است که 700 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی خود در سال 2015 اضافه کند ( و این افزایش بدون درنظر گرفتن تولید ناخالص داخلی هنگ کنگ است).
      این رقم بالاتر از کل اقتصاد این کشور در سال 1994 است که در آن زمان نرخ رشد آن به رقم 30 درصد نسبت به سال قبل آن افزایش پیدا کرد. همچنین 700 میلیارد دلار بیشتر از اقتصاد سوئیس و تقریبا دو برابر اقتصاد افریقای جنوبی و 4 برابر اقتصاد نیوزیلند است.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.