سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدن -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    • 5 طرح معدنی و زیربنایی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مرحله نهایی

      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس اعلام کرد: طرح میله گذاری آند شرکت آلومینیوم المهدی وهرمزآل باظرفیت میله گذاری سالانه 141 هزارآند به زودی وارد فاز بهره برداری می شود.
      5 طرح معدنی و زیربنایی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در مرحله نهایی

       

      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مسعود هندیان افزود : طرح یاد شده با سرمایه گذاری حدود 48 میلیون دلار در مجتمع آلومینیوم المهدی اجرا شده و اکنون در مراحـل تست و راه اندازی است و بزودی وارد فازبهره برداری خواهد شد.
      وی همچنین ازآغازبهره برداری ازچندطرح صنایع معدنی دردست احداث منطقه تا سه ماه نخست سال 94 خبر داد و گفت: فازنخست فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب با ظرفیت تولید سالانه 1.2 میلیون تن بیلت فولاد وسرمایه گذاری حدود 400 میلیون دلار تا تیر94 به مرحله بهره برداری خواهد رسید. با بهره برداری از این طرح برای حدود 1500 نفرشغل ایجاد می شود.
      هندیان از طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی آن منطقه به عنوان یکی از طرحهای زیرساختی منطقه یاد کرد و افزود: این طرح برای افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری منطقه از 6 به 12 میلیون تن با سرمایه گذاری 56 میلیون دلار درحال نصب تجهیزات است که تاچندماه آینده بهره برداری از این طرح شروع خواهد شد.
      وی در ادامه به سایر طرحها اشاره کرد وگفت :طرح تولید قیرشرکت فومن شیمی به ظرفیت سالانه 300 هزار تن قیر اکنون درمراحل پایانی تست و راه اندازی است و بزودی وارد مدارتولید خواهد شد.
      سرمایه گذاری این طرح حدود 55 میلیون دلاراست و زمینه اشتغال حدود 300 نفر را فراهم می کند.
      هندیان از طرح آب شیرین کن شرکت فولاد کاوه جنوب به عنوان یکی دیگر از طرحهای زیرساختی ومهم منطقه یادکرد وافزود : این طرح با ظرفیت تولید روزانه 55 میلیون مترمکعب آب در فازاول با حدود 60 میلیون دلارسرمایه گذاری درمنطقه درحال نصب تجهیزات است و بخشی ازآن به زودی وارد مدارتولیدمی شود. با راه اندازی کامل این طرح که ظرفیت نهایی آن 160 هزارمترمکعب است، علاوه بر تامین نیازهای آبی شرکت فولاد کاوه جنوب بخشی ازآب مورد نیازسایرصنایع نیزتامین خواهد شد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.