سال جهش تولید
X
   
 
    • کلید واژه ها: معدنی -
      تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
    • قیمت تمام شده محصولات معدنی، برای ایجاد رقابت در بازارهای بین المللی باید کاهش یابد

      سخنگوی انجمن معدن داران گفت: قیمت تمام شده محصولات معدنی برای ایجاد رقابت در بازارهای بین المللی باید کاهش یابد.
      قیمت تمام شده محصولات معدنی، برای ایجاد رقابت در بازارهای بین المللی باید کاهش یابد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی کلهر با بیان این مطلب اظهار داشت: برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، تولید کننده باید آگاهانه و با بهره گیری از علم روز دنیا به تولید محصول بپردازد تا با کاهش قیمت تمام شده و تولید محصول کیفی، قدرت رقابت در بازارهای بین المللی را پیدا کند.
      وی ادامه داد: سرمایه گذار در صورت اطمینان از تضمین سود، به سرمایه گذاری روی می آورد و اکنون، سرمایه گذاران مختلفی در کشور به سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی تمایل دارند که نیازمند همراهی بیشتر دولت است.
      سخنگوی انجمن معدن داران با بیان اینکه افزایش رونق چرخه اقتصاد معدنی (تولید، فروش و صادرات) نیازمند تفاهم بیشتر بین تولیدکننده و تاجر محصولات معدنی است، اعلام کرد: موفقیت چرخه تولید تا فروش یک محصول معدنی و نیز جذب سرمایه گذار، در شرایطی امکان پذیر است که تولید کننده و تاجر واقعی، جایگاه همدیگر را قدر بدانند و در کار یکدیگر مداخله نداشته باشند و این موضوع، نیازمند فرهنگ سازی است.
      وی افزود: متاسفانه امروزه به تاجر به عنوان دلال نگریسته می شود، در حالی که بازاریابی در رونق اقتصادی نقش مهمی دارد و البته تاجران واقعی منصف بوده و با تلاش بهینه خود در زمینه مشتریابی، چرخه تولید تا مصرف را کامل می کنند.
      سخنگوی انجمن معدن داران پیشنهاد کرد که برای ایجاد نزدیکی و تفاهم بیشتر بین تولیدکنندگان و تاجران بخش معدن و صنایع معدنی، همایشی با حضور این گروه ها برگزار شود.
      کلهر با بیان اینکه ارائه تسهیلات بانکی، از جمله راهکارهای توسعه بخش معدن است، تصریح کرد: برای نتیجه بخش بودن این مولفه، تسهیلات بانکی باید در اختیار افرادی قرار گیرد که توانایی و تخصص کافی برای فعالیت در بخش معدن را داشته باشند و معادن مورد نظر نیز از شرایط لازم برای سرمایه گذاری برخوردار باشند، چرا که در غیر این صورت، وام های پرداختی هدر شده و کارایی مناسب را نخواهد داشت. همچنین، تسهیلات باید به صورت مرحله ای و در ازای پیشرفت کار به متقاضیان پرداخت شود.


       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.