سال جهش تولید
X
   
 
    • تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    • ایریتک برای اجرای طرح های بخش معدن و صنایع معدنی آمادگی دارد

      مدیر عامل شرکت بین المللی ایران- ایریتک از آمادگی این شرکت برای حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی خبر داد.
      ایریتک برای اجرای طرح های بخش معدن و صنایع معدنی آمادگی دارد

      به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی همت در اجلاس معدن و صنایع معدنی با بیان این مطلب گفت: ایریتک همراه با شرکت های تابعه، 1500 نفر نیروی متخصص دارد و امکانات مناسبی برای حمایت از سرمایه گذاران و صادرات خدمات فنی مهندسی با بهره گیری از سیستم های نرم افزاری و سازندگان توانمند خود دارد.
      وی افزود: ایریتک در 4 دهه فعالیت در بخش معدن و صنایع معدنی با 7 شرکت تابعه، در اجرای کل طرح های زنجیره هدف از اکتشاف تا فرآوری فعالیت می کند.
      مدیر عامل شرکت بین المللی ایران- ایریتک به فعالیت های انجام شده از سوی این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای بیش از 30 طرح اکتشافی سنگ آهن، تیتانیوم، طلا و منابع زیر زمینی دیگر، اجرا و مدیریت 13 طرح فولادی به روش میدرکس و 12 میلیون تن فولاد به روش آهن اسفنجی و نیز اجرای طرح های آب شیرین کن و نمک زدایی، از جمله اقدامات شرکت یاد شده است که نتیجه این فعالیت ها، افزایش میلیون ها تن مواد معدنی به ذخایر موجود معدنی کشور است.
      همت با اشاره به اینکه میزان ذخایر سنگ آهن جهانی 800 میلیارد تن است، گفت: ایران با داشتن حدود 3 میلیارد تن سنگ آهن، جایگاه سوم آسیا و یازدهم جهانی را نسبت به کل جهان داراست. میزان سرمایه گذاری در بخش زغال سنگ حرارتی در ایران به دلیل توجه به سایر انرژی ها نظیر گاز، به رغم وجود 6 میلیارد تن ذخیره، در حد صفر است.
      وی افزود: طرح های در حال توسعه و فعال فولاد خام کشور 47.5 میلیون تن است و با توجه به روش های احیای مستقیم و کوره بلند، 130 میلیون تن سنگ آهن و 8 میلیون تن زغال سنگ نیاز خواهد بود. برای تامین این میزان مواد اولیه، نیاز به افزایش عمر معادن، افزایش ظرفیت کارخانه ها، اجرای طرح های اکتشافی جدید، اجرای طرح های جدید پایین دستی و نیز تامین زیرساخت های لازم است.
      مدیر عامل شرکت بین المللی ایران- ایریتک با اشاره به اینکه ایران را می توان سرزمین پلایا نامید، تصریح کرد: میزان ذخایر این ماده به ده ها میلیارد تن می رسد. از پلایا می توان فلزاتی نظیر منیزیم استحصال کرد. همچنین، وجود عناصر نادر خاکی از دیگر فرصت های پیش رو برای سرمایه گذاران است.
      وی خواستار شد: مدیران راهبردی به سرمایه گذاران داخلی و خارجی راهکارهای مناسب و سریع همراه با ریسک پایین جهت کاهش هزینه ها ارائه دهند. همچنین، سرمایه گذاری دولت در بخش زیرساخت ها و به ویژه تخلیه و بارگیری مواد معدنی باید بیشتر شود.
      همت گفت: عملکرد بخش معدن در سال های اخیر نشان می دهد که این بخش در شرایط تحریم و رکود با تغییرات کمی مواجه شد که درنتیجه بخش معدن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
      وی خاطرنشان کرد: ایران از نظر مسیر ارتباطی، ظرفیت بالایی برای توسعه با کشورهای افغانستان و cis داشته و فرصت خوبی برای همکاری های منطقه ای در حوزه معدن و صنایع معدنی دارد.
       

      ارسال دیدگاه
      آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.