وی ادامه داد: برای تامین خوراک کارخانه کنسانتره و گندله نیاز به 40 میلیون تن مواد اولیه معدنی است که در این خصوص برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در دست اقدام است.
صدیقی فر درباره قیمت سنگ آهن گفت: واقعیت این است که قیمت سنگ آهن داخلی در کارخانه های سنگ آهن در مقایسه با شرکت های خارجی انحراف زیادی ندارد و حتی این قیمت ها در درون بنگاه قابل کاهش هم هست .
وی افزود: مشکلاتی همچون نرخ حمل و نقل ، اخذ عوارض های گوناگون و برخی موارد دیگر عواملی هستند که باعث افزایش قیمت سنگ آهن می شود و فضای رقابتی را از ما می گیرد.
مدیرمجتمع سنگان تصریح کرد: برای جابه جایی حجم عظیمی از مواد معدنی در سنگان به منظور انتقال به بازارهای مصرف داخلی و یا انتقال به بنادر کشور، نیاز به توسعه ناوگان حمل و نقل به ویژه حمل و نقل ریلی هستیم که باید از سوی مسئولان ذیربط در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود.
صدیقی فر اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری های در حال انجام در برنامه های بلندمدت سنگان، چنانچه طرح های توسعه به بهره برداری برسد اما امکان جابجایی محصولات توسط ریل و یا جاده وجود نداشته باشد، عملا این سرمایه گذاری ها راکد خواهد بود.