وظایف کلان و اساسی مدیریت مدیریت منابع انسانی، آموزش و پشتیبانی
1. همکاری در تدوین مقاصد آرمانی (ماموریت، چشم انداز و ارزشها)، اهداف و برنامه های استراتژیک، عملیاتی و سیاستهای سازمان
2. پیش بینی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز سازمان بر اساس برنامه مصوب با توجه به اولویت ها، تشکیلات ، بودجه و رعایت کلیه قوانین و مقررات.
3. اجرای فوانین و مقررات استخدامی و طرح طبقه بندی مشاغل و ارزیابی کارکنان با رعایت کلیه قوانین و مقررات و دستورالعمل های مربوطه .
4. انجام کلیه امور کارگزینی مدیران و کارکنان و صدور احکام مروبطه بر اساس قوانین و مقررات و آئین نامه های مصوب .
5. بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت نیروی انسانی با هدف بهبود وضعیت موجود و ارتقا بهره وری آنها.
6. تهیه و تنظیم آمار پرسنلی و اطلاعات اداری و مدیریتی و به هنگام نمودن آن و اطلاع رسانی.
7. تعیین مسیر پیشرفت شغلی کارکنان و تربیت نیروی انسانی کارآمد و متخصص.
8. تدوین و پیشنهاد ضوابط، آئین نامه ها و دستورالعملهای مربوط به منابع انسانی سازمان و واحدهای زیرمجموعه از قبیل روش جذب، سطح حقوق و مزایا، ارزیابی و بهبود عملکرد، پاداش ، ارتقاء ، انگیزش و اجرای موارد مصوب و ابلاغی.
9. مهندسی مجدد ماموریت ها و وظایف سازمان با همکاری سایر واحدها به منظور منطقی نمودن اندازه دستگاه.
10 . بررسی و انجام مطالعات لازم به منظور اصلاح ساختار سازمانی، تهیه و تنظیم نمودار تشکیلاتی، اهداف، شرح وظایف، پست های سازمانی و طرح تفضیلی پرسنلی با همکاری سایر واحدها و با رعایت قوانین، مقررات و ضوابط مربوطه .
11. همکاری در پیاده سازی نظام ارزیابی چرسنل ستاد سازمان و پرداخت متناسب با عملکرد کارکنان (بهره وری).
12. همکاری در انجام مطالعات ، تنظیم طرح ها و تهیه برنامه های مناسب در خصوص شایسته سالاری در زمینه های انتخاب، انتصاب، ارتقاء، توسعه، آموزش و ... مدیران و کارکنان سازما.
13. بررسی نیازها و فراهم آوردن امکانات رفاهی، تعاون و بهداشت و درمان کارکنان سازمان در قالب مقررات و امکانات.
14. شناسائی و حل مشکلات بهداشتی، درمانی و خدمات بیمه ای ستاد سازمان.
15. انجام امور بازنشستگان و موظفین بر اساس مقررات مربوطه .
16. بررسی درخواست صدور مجوز استخدامی واصله از شرکتها، مجتمع ها و طرح های سازمان و زیرمجموعه و در صورت وجود شرایط صدور و ابلاغ آن و نظارت بر برگزاری آزمون های استخدامی.
17. پیگیری و اخذ مجوز استخدامی برای شرکتهای تابعه از مراجع قانونی کشور و ابلاغ آن پس از تصویب.
18. بسط سیستمهای رفاهی و پشتیبانی شغل و خانواده به منظور اطمینان از تامین رفاه ، سلامت جسمی و فکری مدیران و کارکنان و پاسخگوئی به مسائل و مشکلات مرتبط با روابط کار و محیط سازمانی.
19. بررسی به منظور تدوین اصول و تهیه نظام اخلاقی حاکم بر اقدامات و ارائه خدمات سازمان (منشور اخلاقی سازمان) و ترویج و تشریح آن برای کارکنان.
20. همکاری در بررسی و پی گیری امور مربوط به تکریم مردم و مراجعین و رعایت حقوق شهروندی آنان و تهیه برنامه های نظرسنجی در خصوص نحوه ارائه خدمات با مدیریت های ذیربط.
21. انجام اقدامات لازم در مورد تامین خدمات عمومی ساختمان و تاسیسات و پذیرایی /کلیه امور نقلیه / چاپ و تکثیر/ مخابرات و نظارت بر حسن استفاده بر اموال و ملزومات بر اساس مقررات و دستورالعملها.
22. اخذ نیازهای خدماتی و تدارکاتی واحدهای سازمانی و پیش بینی و برآورد نیازهای کلی وتهیه و خرید اقلام ، وسایل و ملزومات؛ و نگهداری و توزیع آنها در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوطه .
23. نظارت بر قراردادهای خدماتی، امور تاسیساتی، ساختمان، رستوران و ... سازمان.
24. انجام امور مربوط به دبیرخانه سازمان از قبیل دریافت، ثبت و توزیع و ارجاع کلیه نامه و مکاتبات وارده و صادره و بایگانی.
25. تدوین و بازنگری ساختار سازمانی و طرح تفصیلی (شرح وظایف، تعداد پستها، مسئولیتها و اختیارات و شرایط احراز) با توجه به استراتژیهای سازمان.
26. نظارت بر تدوین و اصلاح ساختار تشکیلاتی شرکتها ، مجتمع ها و طرح های زیرمجموعه .
27. برنامه ریزی، اجرا و نظارت به منظور استقرار سیتم مدیریت امنیت اطلاعات با هماهنگی مبادی ذی ربط.
28. برنامه ریزی، اجرا و نظارت به منظور استقرار زیرساخت های ارتباطی مناسب IT و پیاده سازی و راهبری شبکه های ارتباطی سازمان با هماهنگی مدیریت های مربوطه و مبادی ذیربط.
29. انجام هماهنگی های لازم بین بخش IT سازمان و شرکتهای زیرمجموعه، مجتمع ها و طرح های سازمان در راستای افزایش کارآئی و هم افزایی بیشتر امور IT .
30. نیازسنجی، تامین، پیاده سازی و بروزرسانی سیستمهای اطلاعاتی مورد نیاز دفاتر سازمان
31. تامین نیازمندیهای سخت افزاری، نرم افزاری و خدمات رایانه ای
32. بررسی و ارائه پیشنهادات لازم جهت اصلاح ساختار نیروی انسانی شرکتها، مجتمع ها و طرحها به منظور رشد بهره وری
33. تهیه گزارش ادواری و موردی درارتباط با عملکرد مدیریت به مقام مافوق
34. تهیه و تدوین گزارشات تخصصی مربوطه برای ذینفعان درون و برون سازمانی
35.. ارسال گزارش عملکرد دوره ای اجرای برنامه های تحت کنترل و نظارت به همراه پیشنهادهای بهبود عملکرد به مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی.
36. اعلام نیازهای آموزشی، خدماتی، تدارکاتی، سخت افزاری و نرم افزاری، بودجه ای مدیریت به مدیریت های ذیربط
37. پیشنهاد اهداف و برنامه ها مربوط به آن مدیریت در راستای استراتژیهای کلان سازمان
38. نظارت بر اجرای برنامه ها و اهداف کارشناسان زیرمجموعه مدیریت.
39. انجام سایر موارد در ارتباط با فعالیت های مربوطه .
* اطلاعات تماس:
آدرس: تهران، بالاتر از میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، نرسیده به خیابان سمیه، نبش کوچه دهخدا (غربی)، پلاک 39
|
کد پستی : 1581614513
|
تلفن : 41868491
|
فکس : 41868759
|
ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه 8:00 تا 16:15
|
* پست الکترونیک :
salahi@imidro.gov.ir