سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      گزارش فنی و اقتصادی طرح کک نفتی، پس از یک دهه انتظار نهایی شد
      گزارش نهایی امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح احداث کارخانه کک نفتی آماده شد. این طرح به مدت یک دهه در حالت سکون قرار داشت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو با اعلام این خبر و تاکید بر اینکه طرح فوق از نتایج برجام محسوب می شود اظهار داشت: در جلسه ارایه این گزارش که مشاور ایرانی و مدیران شرکت اکسنس فرانسه حضور داشتند، طرف فرانسوی گزارش خود را مشتمل بر نتایج مطالعات بازار،‌ فنی و اقتصادی به همراه نتایج مربوط به هر کدام را ارایه کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۳  
      افزایش حجم معاملات 3 فلز استراتژیک طی 9 ماهه امسال
      حجم معاملات 3 فلز استراتژیک شامل فولاد، روی و طلا در بورس کالا طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه 95، حجم معاملات فولاد در بورس کالا 5 میلیون و 441 هزار و 628 تن بود اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 4 میلیون و 656 هزار و 577 تن بود که 17 درصد رشد نشان می دهد. ارزش معاملات این فلز نیز 86 هزار و 818 میلیارد ریال بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (67 هزار و 293 میلیارد ریال)، حاکی از افزایش 29 درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۳  
      رشد تولید ریوتینتو در زنجیره آلومینیوم
      شرکت ریوتینتو طی گزارشی عملکرد تولید خود در زنجیره آلومینیوم را منتشر کرد و در آن خبر از رشد تولید در بخش های مختلف این صنعت داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، شرکت ریوتینتو طی گزارشی عملکرد تولید آلومینیوم، بوکسیت و آلومینای خود را در سال 2016 منتشر کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۲  
      سفارش تجهیزات اصلی الکترود گرافیتی تا پایان امسال
      رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد که سفارش خرید تجهیزات طرح الکترود گرافیتی تا پایان داده می شوند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که در مراسم بازدید از طرح الکترود گرافیتی سخن می گفت تصریح کرد: تجهیزات این طرح به دلایل حساسیت هایی که در نوع فناوری و کاربردهای آن داشت، تا پیش از برجام به ایران ارایه نمی شد اما به تازگی شرکتی معتبر از آلمان قرارداد ساخت آن را به امضا رساند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۲  
      اجرای شش طرح با 1.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
      مدیرعامل منطقه ویژه اقثتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس اعلام کرد: شش طرح معدنی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار در این منطقه ویژه در حال اجراست. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، حسن خلج طهرانی گفت: واحد احیا شرکت فولادصبا خلیج فارس با ظرفیت سالانه1.5 میلیون تن آهن اسفنجی با سرمایه گذاری 360 میلیون دلار، فاز اول طرح گندله سازی شرکت مادکوش با ظرفیت 2.5میلیون تن در سال با سرمایه گذاری 190 میلیون دلار و فاز دوم فولادسازی شرکت فولاد کاوه جنوب به ظرفیت 1.2 میلیون تن و سرمایه گذاری 400 میلیون دلار بخشی از طرح های در دست اجرای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۱/۰۱  
      رشد 33 درصدی تولید مس در سومین تولیدکننده بزرگ جهان
      تولید مس در سومین کشور تولیدکننده مس جهان در ماه نوامبر 33 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن تولید معادن مس در پرو، سومین کشور تولید کننده مس جهان در نوامبر 2016نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.8 درصد رشد کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۲۸  
      افزایش 35 درصدی تولید طلای موته در 9 ماه سال جاری
      مدیر مجتمع طلای موته از افزایش 35.5 درصدی تولید شمش طلای خالص این مجتمع در 9 ماه منتهی به پایان آذر ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۲۷  
      شرایط برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دست آلومینیوم جنوب فراهم شد
      مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامِرد گفت: امکانات و زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک پایین دستی آلومینیوم در کنار دست طرح آلومینیوم جنوب در این منطقه فراهم شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۲۴  
      دلایل رشد تولید فولاد خام ژاپن در سال 2017
      وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن دلایل پیش بینی رشد تولید فولاد خام این کشور را در سه ماهه نخست سال 2017 اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، به نقل از مجله متال بولتن، بر اساس گزارش وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن(Meti)، بنابر پیش بینی های انجام شده، افزایش تقاضای داخلی فولاد در ژاپن طی این مدت به دلیل افزایش ساخت و ساز و تولید صنایع، با رشد 2.1 درصدی به 15 میلیون و 48 هزار تن برسد. افزون بر این، انتظار می رود که در بخش صادرات نیز شاهد رشد 0.4 درصدی بوده و میزان صادرات فولاد این کشور، 8 میلیون و33 هزار تن به ثبت برسد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۱۹  
      نشانه های رشد قیمت در بازار جهانی فولاد
      پیش بینی های جهانی نشان از رشد قیمت فولاد در سال 2017 میلادی می دهد. دلیل عمده این امر، افزایش مصرف فولاد در چین اعلام شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان این مطلب تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد با توجه به پیش بینی مصرف فولاد، نسبت عرضه و تقاضا و همچنین تحولات بازار چین که ساخت 800 میلیون مترمربع مسکن را در برنامه خود تا سال 2030 پیش بینی کرده است، قیمت فولاد در سال 2017 میلادی بین 7 تا 10 درصد افزایش برآورد شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۱۰/۱۹