سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      برنامه انتخاب سرمایه گذار دو طرح در شورابه های خور و بیابانک
      به زودی، مناقصه انتخاب سرمایه گذار برای احداث 2 واحد صنعتی در مجتمع پتاس خور و بیابانک برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی علوی نایینی؛ مدیر مجتمع پتاس خور و بیابانک با بیان این مطلب تصریح کرد: طرح های «تولید کلرید کلسیم به ظرفیت 30 هزار تن» و «اکسید منیزیم به ظرفیت 20 هزار تن در سال»، به عنوان اولویت های این مجتمع محسوب می شوند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۱۳  
      واگذاری «امور خدماتی و پشتیبانی» طرح الکترود گرافیتی
      طرح ایجاد کارخانه الکترود گرافیتی برای واگذاری حجمی انجام امور خدماتی و پشتیبانی از متقاضیان دعوت به همکاری کرد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، متقاضیان باید دارای گواهی تایید صلاحیت معتبر از اداره کار و امور اجتماعی ( در رشته خدمات) باشند. کارفرمای طرح ایجاد کارخانه الکترود گرافیتی، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است و مدت اجرای پروژه 12 ماه درنظر گرفته شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۱۳  
      استقبال از غرفه ایمیدرو در نمایشگاه رم
      غرفه ایمیدرو در نمایشگاه رم با استقبال مدیران و متخصصان بخش معدن و صنایع معدنی مواجه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، نمایشگاه ارایه توانمندی های ایران در بخش های مختلف صنعتی،‌ معدنی،‌ گردشگری و .... که در پایتخت ایتالیا-رم- طی روزهای 22 تا 26 نوامبر (2تا 6 آذر )برگزار شد،‌ مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. سلمان نصر کارشناس اقتصادی و توسعه بازار ایمیدرو ،‌ به ارایه برنامه های این سازمان در جهت جذب سرمایه در بخش های فولاد،‌ سنگ آهن،‌ آلومینیوم، مس، طلا،‌ روی و همچنین امور زیربنایی و مناطق صنایع انرژی بر در سواحل جنوبی، پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۰۷  
      حضور وزرای اقتصادی ایران و مدیران شرکت های جهانی در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی
      دومین اجلاس بین المللی معدن و صنایع معدنی ایران (IMIS2)، روزهای 20 تا 21 آذر ماه جاری در تهران برگزار می شود. در این اجلاس، وزاری اقتصادی ایران و مدیران عامل شرکت های جهانی به عنوان سخنران کلیدی حضور دارند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ این اجلاس دو روزه که با حضور مقامات عالی کشور و در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود، تعداد زیادی از شرکت های داخلی و خارجی و همچنین مدیران عامل و کارشناسان داخلی حضور خواهند داشت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۰۶  
      نمایش توانمندی های کشور به سرمایه گذاران ایتالیا در نمایشگاه اختصاصی ایران در رم
      نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در رم روز سه شنبه با حضور سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکت های مهم بخش معدن و صنابع معدنی کشورمان افتتاح شد. «محمد رضا نعمت زاده» وزیر صنعت، معادن و تجارت صبح امروز سه شنبه برای شرکت در مراسم گشایش نمایشگاه اختصاصی ایران در ایتالیا وارد رم شد تا 110 شرکت ایرانی، توانمندی ها و ظرفیت های خود را در این نمایشگاه به شرکت های ایتالیایی و مردم این کشور عرضه کنند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۰۲  
      رشد 24 درصدی تولید فولاد خام ایران در ماه اکتبر
      انجمن جهانی فولاد، رشد فولاد خام ایران را طی ماه اکتبر2016، حدود 24 درصد و برای 10 ماهه سال میلادی، بیش از 9درصد اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (World steel Association)، ایران در ماه اکتبر 2016 میلادی، یک میلیون و 640 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 324 هزار تن بود. همچنین، از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه اکتبر 2016 میلادی، 14 میلیون و 850 هزار تن فولاد خام تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال 2015 میلادی (13 میلیون و 555 هزار تن)، 9.6 درصد رشد نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۰۲  
      افزایش 8 درصدی تولید شمش فولاد طی 7 ماه سال
      میزان تولید شمش فولاد کشور طی 7 ماهه امسال، 8 درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجمن فولاد ایران گزارش داد: شرکت های فولاد ساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر 95، 10 میلیون و 741 هزار تن فولاد خام تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 9 میلیون و 946 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۹/۰۱  
      کرباسیان: مهمترین مشکل طرح تیتانیوم، فناوری بود
      رئیس هیات عامل ایمیدرو در حاشیه راه اندازی واحد نیمه صنعتی تولید پیگمنت گفت: مهمترین مشکل طرح تیتانیوم کهنوج، فناوری آن بود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، تصریح کرد: در دولت گذشته، این طرح 2 بار به مناقصه رفته بود اما موضوع فناوری و تامین منابع مالی آن، سبب راکد ماندن طرح شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۵  
      آغاز عملیات اجرایی ساخت کارخانه های کنسانتره و سرباره تیتانیوم
      پس از سال ها انتظار، عملیات ساخت 2 کارخانه تولید کنسانتره و سرباره تیتانیوم در استان کرمان، با حضور معاون اول رییس جمهوری آغاز شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، اسحاق جهانگیری پس از گلنگ زنی طرح تولید کنسانتره و سرباره تیتانیوم کهنوج، از بخش های نخستین واحد نیمه صنعتی تولید پیگمنت دیدن کرد و کارشناسان و مدیران نیز توضیحات مربوطه را ارائه کردند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۵  
      افتتاح واحد تحقیقاتی تولید پیگمنت با فناوری منحصر به فرد
      واحد نیمه صنعتی و تحقیقاتی تولید پیگمنت در معدن تیتانیوم کهنوج با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، در مراسم افتتاح این واحد، همچنین وزیر صنعت معدن و تجارت، رییس هیات عامل ایمیدرو، مجری طرح و مقامات استان کرمان حضور داشتند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۸/۲۵