سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      تقاضای فولاد در نردبان صعود
      بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، پیش بینی می شود که تقاضای فولاد جهان بر خلاف کاهش 3درصدی در سال 2015 ، در سال های 2016 و 2017 به ترتیب 0.2 و 0.5درصد افزایش یابد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد پیش بینی کرد که تقاضای فولاد در سال 2016 به یک میلیون و 501 هزار تن و در سال 2017 به یک میلیون و 510 هزار تن افزایش یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۴  
      نیاز طرح جامع فولاد به افزایش 4 برابری ظرفیت حمل خطوط ریلی
      ظرفیت حمل خطوط ریلی برای تحقق اهداف طرح جامع فولاد،‌باید 4 برابر شود. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مدیر دفتر زیرساخت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر مطلب فوق تصریح کرد: برای دستیابی به هدف ظرفیت تولید 55 میلیون تنی فولاد خام، ظرفیت حمل خطوط ریلی باید با رشد 4 برابری از حدود 22میلیون تن فعلی به 88 میلیون تن افزایش یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۲۴  
      گشایش ال سی طرح الکترود گرافیتی اردکان
      رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد : بانک صنعت و معدن گشایش ال-سی طرح الکترود گرافیتی اردکان را انجام می دهد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت: طرح الکترود گرافیتی اردکان جزء پروژه‌های معوق و تاریخی است اما با برنامه ریزی و پیگیری های انجام شده توانستیم ماشین‌آلات آن را از شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی با وام یا فاینانس، تأمین مالی کنیم. وی ادامه داد: تامین 50 ‌میلیون یورو از این طرح در مرحله نهایی است و ٣٠‌میلیون یورو دیگر نیز به زودی نهایی می‌شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۹  
      برنامه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی برای جذب سرمایه گذار خارجی
      مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی از برنامه این شرکت برای جذب سرمایه گذاری خارجی با هدف اجرای طرح های توسعه ای خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وجیه اله جعفری با بیان این مطلب گفت: سیاست کلی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی بر مبنای اصل 44 قانون اساسی دعوت از سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای اجرای طرح های توسعه ای این شرکت است و در سال جاری، برنامه جذب سرمایه گذار برای برخی از طرح های در دست تجهیز از جمله بلوک 2 و 3 معدن زغال سنگ پروده شرقی و نیز معدن زغال سنگ کوچکعلی شمالی در منطقه طبس را از طریق اعلام فراخوان داریم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۹  
      افزایش 40 درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ«طبس» و «البرز مرکزی»
      میزان تولید کنسانتره زغال سنگ 2 شرکت طبس و البرز مرکزی (وابسته به ایمیدرو)، طی نیمه نخست امسال، 40 درصد رشد یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۹  
      نعمت زاده خواستار حل مشکل آب بخش معدن شد
      وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار حل مشکل آب برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور شد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا نعمت زاده که در جمع معاونان و مدیران ایمیدرو سخن می گفت، افزود: مشکل اصلی در سنگان اکنون مسئله آب است و لازم است مسئولان ذیربط در این زمینه برای حل آن کمک کنند. وی تاکید کرد: سنگان، کارگاه زنده و فعال معدنی کشور است که در آن کارخانه هایی برای ایجاد ظرفیت حدود 20 میلیون تنی فراوری سنگ آهن، در حال ساخت است. نعمت زاده ادامه داد: در حال حاضر ملاقات هایی با مدیران شرکت های معتبر خارجی برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن در حال انجام است که نشان از باز شدن فضای همکاری ها بعد از برجام دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۸  
      رشد 21 درصدی تولید کنسانتره سنگ آهن معادن بزرگ
      شرکت های بزرگ معدنی طی نیمه نخست سال 95، میزان تولید کنسانتره آهن و سنگ آهن خام را به ترتیب 21 و 10 درصد افزایش دادند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۷  
      چک،‌ خواهان همکاری با ایران در بخش ماشین آلات معدنی شد
      جمهوری چک خواهان همکاری با ایران در بخش ماشین آلات معدنی در معادن روباز و زیرزمینی شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، هیاتی از وزارت صنعت و تجارت جمهوری چک به همراه سفیر این کشور در تهران در ملاقات با رییس هیات عامل ایمیدرو،‌ از آمادگی این کشور برای تامین ماشین آلات معدنی ایران خبر دادند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۶  
      عبور صادرات معدن و صنایع معدنی از 3.4 میلیارد دلار در نیمه نخست
      ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در نیمه نخست سال 95 از مرز 3 میلیارد و 400 میلیون دلار عبور کرد که نشان از رشد بیش از 15درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، از ابتدای فروردین تا پایان شهریور سال جاری در حالی ارزش صادرات این بخش به 3.4 میلیارد دلار رسید که در مدت مشابه سال گذشته این رقم به 2.9 میلیارد دلار رسیده بود. در این مدت 25.5 میلیون تن مواد معدنی و صنایع معدنی صادر شد در شرایطی که در 6 ماه ابتدای سال 94 تناژ صادرات به 20.4 میلیون تن رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۴  
      تاکید «صندوق بیمه معدنی» و «مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کرج» بر همکاری های مشترک
      سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: همکاری های مشترک صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی کرج بر آغاز همکاری های مشترک تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، غلامرضا ملاطاهری در جریان دیدار مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، ضمن ارائه تجارب و توانمندی های این مرکز و سوابق فعالیت های انجام شده و برنامه های آتی، اظهار داشت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، امکانات مناسبی برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دارد و این دیدار می تواند زمینه شروع همکاری های مشترک در بخش معدن و صنایع معدنی شود و امیدواریم که بتوانیم شرایط لازم را برای توسعه فرآوری مواد معدنی در بخش دولتی و خصوصی فراهم کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۲