سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      شرایط تخصیص خوراک طرح های پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان
      شرایط تخصیص و تامین خوراک طرح های پتروشیمی منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اعلام شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مدیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری شرکت ملی پتروشیمی در جلسه ای مشترک با مدیر منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان و سرمایه گذاران این منطقه گفت: ارایه طرح کلی کسب و کار (Business Plan)،‌ طرح پیشنهادی مطالعات امکان سنجی و مطالعات بازار و همچنین بسته تامین مالی پروژه، از جمله نیازهای تخصیص و تامین خوراک است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۱۰  
      کرباسیان: ایمیدرو به دنبال تحقق ارتباط واقعی و موثر صنعت و دانشگاه است
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: برای حوزه آموزش ، پژوهش و فناوری در ایمیدرو محدودیتی به لحاظ بودجه ای وجود ندارد. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در نشست هم اندیشی پژوهش و توسعه فناوری و نوآوری در بخش معدن و صنایع معدنی کشور با تاکید بر ارتباط صنعت و دانشگاه که در محل ایمیدرو برگزار شد، گفت: بر اساس قانون، ایمیدرو مجاز است 25 درصد سود سالانه سهام خود را در فعالیت های آموزشی و پژوهشی هزینه کند ضمن اینکه طی سه سال گذشته نیز محدودیتی وجود نداشته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۷  
      سرمایه گذاران خارجی از مزیت های ایران برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند
      رییس هیات عامل ایمیدرو در دومین کنفرانس متال بولتن در ایران، از سرمایه گذاران خارجی خواست از مزیت های کشورمان برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند. به گزار ش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که به عنوان سخنران نخست این کنفرانس در سالن همایش های هتل عباسی اصفهان و در جمع مدیران شرکت های بین المللی فولاد و زنجیره وابسته سخن می گفت، تصریح کرد: بهره گیری از منابع معدنی و انرژی و همچنین وجود دریاهای آزاد، نیروی انسانی تحصیل کرده و امنیت بالای ایران، از جمله مزیت های سرمایه گذاری برای تولید محصولات صنایع معدنی به ویژه فولاد است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۶  
      سیتیک چین متقاضی تامین مالی طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران
      گروه سیتیک چین،‌ از برنامه تامین مالی برای طرح های معدنی و صنایع معدنی ایران خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مدیر ارشد گروه سیتیک که همراه با تعدادی از مقامات آن شرکت با رییس هیات عامل ایمیدرو سخن می گفت، با اعلام خبر فوق تصریح کرد: پس از رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام، استراتژی خود را برای همکاری با ایران را تغییر داده و آماده ارایه 10 میلیارد دلار در قالب فاینانس به ایران هستیم به طوری که این پتانسیل وجود دارد بخش قابل توجهی از این رقم به حوزه معدن و صنایع معدنی اختصاص یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۵  
      15میلیارد دلار سرمایه مورد نیاز جهش بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ششم
      مجمع عمومی سالانه ایمیدرو، میزان سرمایه گذاری مورد نیاز بخش معدن وصنایع معدنی کشور در برنامه ششم توسعه را 15.3میلیارد دلار اعلام کرد به طوری که نزدیک به 60 درصد این رقم به فولاد مربوط می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مجمع عمومی سال 1394 که برای نخستین بار در موعد مقرر و با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد،‌ عملکرد این سازمان را بررسی کرد و پس از آن، به ارایه شرایط پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی در برنامه ششم و چشم انداز توسعه ارایه پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۴  
      افزایش5.5 درصدی تولید آهن اسفنجی ایران و کاهش تولید جهانی
      تولید آهن اسفنجی ایران، علی رغم کاهش 6 درصدی تولید جهانی این ماده در اوت 2016،با افزایش 5.46درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،به نقل از انجمن جهانی فولاد، ایران با تولید یک میلیون و 25 هزار تن آهن اسفنجی در ماه اوت(مرداد-شهریور) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.46درصد افزایش داشت در حالی که تولید آهن اسفنجی جهان 6 درصد افت کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۴  
      افزایش 5.1 درصدی تولید فولاد خام ایران
      تولید فولاد خام ایران در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی با 5.1 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 میلیون و 451 هزار تن به ثبت رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، انجمن جهانی فولاد طی گزارشی آمار تولید فولاد خام 66کشور تولیدکننده جهان را در هشت ماه نخست سال جاری میلادی منتشر کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۷/۰۳  
      2010 میلیارد تومان پروژه ایمپسکو در مراحل مختلف اجرایی
      شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران(ایمپسکو) به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو 21 طرح توسعه ای با مجموع سرمایه گذاری 2010 میلیارد تومان در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۳۰  
      استفاده از ظرفیت ها برای پیشبرد اهداف منطقه ویژه اقتصادی پارسیان
      با توجه به اهمیت و نقشی که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان برای توسعه ملی و منطقه ای دارد، از همه پتانسیل و ظرفیت های درون و برون استانی برای تحقق اهداف مترتب بر ایجاد چنین منطقه ای استفاده خواهیم کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۹  
      رشد 7.8 درصدی صدور پروانه اکتشاف طی 4 ماهه
      دفتر آمار و فرآوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 7.8 درصدی صدور پروانه اکتشاف معادن طی 4 ماهه نخست امسال خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۹