سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      انتشار کتاب " ایمیدرو؛ ‌عملکرد و اهداف با نگاهی به اقدامات سال 94 و برنامه های آینده"
      کتاب عملکرد ایمیدرو با عنوان " ایمیدرو؛ ‌عملکرد و اهداف با نگاهی به اقدامات سال 94 و برنامه های آینده" از سوی روابط عمومی این سازمان منتشر شد. کتاب یاد شده مطابق با برنامه ها و اهداف جدید ایمیدرو که با همکاری معاونت برنامه ریزی و توانمندسازی و مدیریت راهبردی تهیه و نهایی شده است، در برگیرنده 4 فصل کلی شامل ایمیدرو در یک نگاه، توسعه و تولید،‌ توانمندسازی، برنامه های توسعه و همچنین پیوستی در مورد عملکرد ایمیدرو در دولت تدبیر و امید و نگاهی به وضعیت تولید از ابتدا تاکنون است. علاوه بر این نمودار اقتصاد مقاومتی نیز پیش از شروع فصل ها، ارایه شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۹  
      افزایش 14.5 درصدی تولید شمش فولاد کشور در مردادماه
      میزان تولید شمش فولاد کشور طی مردادماه، 14.5 درصد و در مدت 5 ماه سال جاری بیش از 5 درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های فولاد ساز کشور طی مردادماه، یک میلیون و 527 هزار و 463 تن فولاد خام تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و 333 هزار و 318 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۸  
      عرضه نخستین محموله بنزن پالایشگاه قطران زرند در بورس کالا
      مدیر مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند از عرضه نخستین محموله بنزن تولیدی این مجتمع پس از طی مراحل پذیرش و کسب استانداردهای لازم، در بورس کالای ایران خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسین متصدی زرندی با بیان این مطلب اظهار داشت: 50 تن بنزن با خلوص بالای 97 درصد به عنوان یکی از محصولات جدید مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند- که با کمترین هزینه و تغییر در واحد پالایشگاه تولید شده - برای نخستین بار چهارشنبه گذشته به قیمت هر تن 933 هزار تومان در بورس کالای ایران عرضه شده و به فروش رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۸  
      دو طرح 5 میلیون تنی گندله سازی امسال افتتاح می شود
      رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام کرد: امسال دو طرح 5 میلیون تنی گندله سازی( در مجموع 10 میلیون تن ) در کشور افتتاح می شود. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان گفت : در حال حاضر ایجاد ظرفیتی معادل 15 میلیون تن گندله و 17 میلیون تن کنسانتره سنگ آهن در ناحیه معدنی سنگان، در دست اجراست که در سال جاری با راه اندازی دو طرح مورد اشاره، 10 میلیون تن به ظرفیت گندله کشور افزوده خواهد شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۷  
      بهره برداری از نخستین واحد نیمه صنعتی تولید تیتانیوم در نیمه دوم
      مجری طرح تولید تیتانیوم کهنوج از بهره برداری نخستین واحد نیمه صنعتی تولید تیتانیوم کشور در نیمه دوم امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرادعلی منظری توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: طرح تولید نیمه صنعتی (پایلوت) پیگمنت تیتانیوم با روش الکترودیالیز از جمله طرح های ارزش آفرین ایمیدرو به شمار می رود که مطالعات پژوهشی آن با همکاری شرکت اکو اتم ارمنستان اجرایی شده و اکنون آزمایش های راه اندازی آن انجام شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۶  
      برگزاری مجمع سالانه ایمیدرو در 31 شهریور ماه
      مجمع عمومی عادی سالانه ایمیدرو در موعد مقرر قانونی و در روز 31شهریور ماه جاری برگزار می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ مدیر امور مجامع این سازمان با اعلام خبر فوق افزود: طی 7 سال گذشته این برای نخستین بار است که مجمع سالانه ایمیدرو در زمان قانونی انجام می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۲۳  
      ایجاد ظرفیت 2.5 میلیون تنی حمل ریلی،‌ از سنگان به بنادر جنوبی
      وزیر راه و شهرسازی از ایجاد ظرفیت حمل 2.5 میلیون تن تولیدات معدنی سنگان به بندرعباس و دیگر سواحل جنوبی از طرق خط آهن خواف- سنگان خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۷  
      عوامل چهارگانه کاهش قیمت تولیدات معدنی از نظر بورس کالا
      بورس کالای ایران به انتشار گزارشی به زبان انگلیسی پرداخته که در آن ضمن ارایه وضعیتی از مبادلات کالاهای معدنی و صنایع معدنی،‌ به دلایل افت قیمت ها در این بازار اشاره کرده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)،‌ دراین گزارش که عملکرد سال 2015 بورس کالای ایران مورد بررسی قرار گرفته، به عوامل چهارگانه کاهش قیمت ها در این بازار پرداخته شده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۷  
      افزایش 18 درصدی تولید کنسانتره مس تا پایان مرداد
      تولید کنسانتره مس کشور طی پنج ماهه نخست سال 95، رشد 18 درصدی را تجربه کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان مردادماه، 432 هزار و 412 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 367 هزار و 14 تن بود. میزان تولید کنسانتره این شرکت ها در مردادماه، 61 هزار و 49 تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (64 هزار و 707 تن)، 6 درصد کاهش نشان می دهد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۶  
      تاکید عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس بر نقش منطقه ویژه لامرد در اشتغال
      عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد نقش بارزی در احیای اقتصاد ملی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص دستیابی به اقتصادی پایدار و صنعتی توسعه محور دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، سید محسن علوی در بازدید از این منطقه اضافه کرد: این منطقه می تواند نمادی از توفیقات و کارآمدی نظام دینی در تلفیق همه منابع و عناصر مادی و معنوی برای رشد و توسعه منطقه ای و ملی باشد و این امر منوط به همکاری و هماهنگی بین بخشی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۵