سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      اکتشافات جدید، قابلیت کشف معادن در کلاس جهانی را ایجاد کرد
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با ادامه فعالیت های اکتشافاتی جدید، قابلیت کشف معادن جدید در کلاس جهانی وجود دارد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: امسال برنامه اکتشافات وسیع معدنی (به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع) با قوت در حال اجراست و پیش بینی می کنیم تا پایان سال، خبرهای خوبی از اکتشاف ذخایر جدید معدنی و کشف حداقل یک معدن بزرگ در کلاس جهانی اعلام شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۵  
      افزایش معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران منطقه ویژه خلیج فارس
      معافیت های مالیاتی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به 7 سال افزایش پیدا کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۳  
      میانگین ارزش هر بیمه نامه معدنی 4 برابر شد
      مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: میانگین ارزش هر بیمه نامه اعتباری این صندوق در سال 94 با رشد 4 برابری نسبت به سال 92 همراه شد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، محمد رضا عربی مزرعه شاهی با اعلام این خبر و اشاره به سیاست های جدید صندوق بیمه معدنی در دولت یازدهم برای کمک به رشد ارزش افزوده معادن گفت: در سال های 81 تا 91 متوسط ارزش هر بیمه نامه اعتباری معادل 390 میلیون تومان بود که در سال 92 این رقم به 870 میلیون تومان رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۱۲  
      ضرورت تسریع در انتقال آب به منطقه ویژه لامرد
      منطقه ویژه اقتصادی لامرد یکی از کانون های اصلی اقتصادی در جنوب کشور و استان فارس است و تسریع در تمهید امکانات و عملیات مورد نیاز تامین آب صنایع مستقر ضرورت دارد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۹  
      رشد 3.2 درصدی تولید شمش فولاد در چهار ماه 95
      میزان تولید شمش فولاد کشور طی 4 ماهه نخست امسال، 3.2 درصد رشد یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۹  
      برنامه ریزی شرکت آلومینای ایران برای فعالیت 40 ساله
      مدیر عامل شرکت آلومینای ایران گفت: این مجتمع برای فعالیت 40 ساله در تولید پودر آلومینا (ماده اولیه تولید آلومینیوم) برنامه ریزی کرده است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، تورج زارع که به مناسبت هفته دولت و عملکرد سه ساله این شرکت سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به نتایج بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان و بخش مدیریت در بخش معدن، کارخانه و طرح های مبنی بر محدود بودن ذخایر موجود (تنها برای 4 تا 5 سال)، کار برای تامین ذخیره به عنوان یکی از استراتژی های اصلی شرکت آلومینای ایران شد و درنتیجه، نگاه خود را برای تامین ذخیره حداقل 40 ساله متمرکز کردیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۸  
      صرف 301 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های پژوهشی ایمیدرو
      مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: طی 3 سال اخیر، 301 میلیارد ریال برای توسعه پروژه های پژوهشی ایمیدرو صرف شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۷  
      رشد 77 درصدی صادرات فولاد در 4 ماهه امسال
      رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: طی 4 ماهه نخست امسال، میزان صادرات فولاد کشور 77 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره رجایی و باهنر به عنوان خدمتگزاران ایثار و شهادت و با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی از جمله شاخص های اصلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: در 4 ماهه امسال میزان صادرات این بخش به 2.4 میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد 33 درصدی آن است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۶  
      راه اندازی طرح آهن اسفنجی فولاد میانه تا ابتدای زمستان
      بخش آهن اسفنجی طرح استانی فولاد میانه تا ابتدای زمستان جاری راه اندازی می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، رییس هیات عامل ایمیدرو پس از بازدید از طرح فولاد میانه و برگزاری نشست با مجری، پیمانکاران و مشاوران این طرح خبر داد که پروژه فولاد میانه از جمله طرح های استانی فولاد است که در سال جاری به مدار تولید می پیوندد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۵  
      چرخش بانک های خارجی برای همکاری با ایران
      مدیر دفتر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو از چرخش بانک های خارجی برای همکاری با ایران خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، حسن یونسیان درباره شرایط همکاری های مالی و اقتصادی ایمیدرو با بانک های خارجی در دولت یازدهم در حوزه معدن و صنایع معدنی به مناسبت هفته دولت، تصریح کرد: طی سال های 86-87، بالا رفتن ریسک اعتباری ایران سبب تحمیل هزینه های اقتصادی و غیر اقتصادی سنگینی به فعالیت های بخش معدن و صنایع معدنی ایران شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۶/۰۳