سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ ضرورت اجرای طرح جامع
      گزارش جدید از وضعیت طرح جامع فولاد نشان می دهد، ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ یکی از نکات اساسی اجرای این طرح محسوب می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۱۱  
      معدن و صنایع معدنی،‌ گذر از سختی ها
      برآمدن روز صنعت و معدن،‌ ضرورتی را ایجاد می کند که نگاهی کوتاه به بخش معدن و صنایع معدنی و اقدامات ایمیدرو داشته باشیم. این رویداد، روز خجسته ای است که نماد تلاش،‌ فعالیت و سازندگی را همراه خود دارد که نیروی انسانی در صدر آن جای می گیرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۱۰  
      یک موسسه بین المللی: کمبود مس در راه است
      گروه مطالعات بین المللی مس ( ICGS ) پیش بینی کرد در طول ماه های باقی مانده سال 2016 بازار جهانی با کمبود مس مواجه می شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۹  
      اثر برجام بر رشد 47درصدی صادرات صنایع معدنی
      معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش ۴۷ درصدی صادرات صنایع معدنی ایران در سه ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و این امر را نشانه اثرگذاری برجام در تجارت خارجی عنوان کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدین ایران (ایمیدرو)،‌ محمدرضا مودودی، با اشاره به صادرات محصولات معدنی ایران در سه ماهه نخست سال‌جاری بیان کرد: در بخش صنایع معدنی یک میلیارد و ۱۸۸‌میلیون دلار صادرات در سه ماهه سال جاری داشته‌ایم که این اتفاق حاکی از محقق شدن برنامه‌های در نظر گرفته شده در صادرات محصولات معدنی است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۸  
      توسعه ارتباط مرکز فرآوری مواد معدنی ایران با 4 شرکت معتبر بین المللی
      سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از توسعه ارتباط با 4 شرکت معتبر بین المللی در زمینه فرآوری خبر داد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۸  
      کرباسیان: نقشه راه صنعت آلومینیوم در حال اجرا است
      رییس هیات عامل ایمیدرو در جمع فعالان صنعت آلومینیوم گفت: نقشه راه دستیابی به هدف 1.5 میلیون تنی ظرفیت تولید آلومینیوم در حال اجرا است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان که شامگاه شنبه در نشست مدیران و فعالان صنعت آلومینیوم سخن می گفت، به تشریح بخش هایی از جزئیات دستیابی به هدف سال 1404 در صنعت آلومینیوم پرداخت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۶  
      رشد 13 درصدی تولید فولاد خام ایران/ ارتقای رتبه به 13 جهانی
      انجمن جهانی فولاد گزارش داد: تولید فولاد خام ایران در ماه می 2016 میلادی با 13 درصد رشد، به جایگاه سیزدهم تولیدکنندگان ارتقا یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بر اساس جدیدترین گزارش انجمن جهانی فولاد (Worldsteel ASSOCIATION)، ایران در ماه می 2016 میلادی، یک میلیون و 645 هزار تن فولاد خام تولید کرد که این رقم در مدت مشابه سال گذشته میلادی، یک میلیون و 455 هزار تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۲  
      رشد 5 درصدی تولید شمش فولاد کشور
      میزان تولید شمش فولاد کشور طی 2 ماهه نخست امسال، 5.6 درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران،شرکت های فولاد ساز کشور طی ماه های فروردین و اردیبهشت 3 میلیون و 160 هزار و 840 تن فولاد خام تولید کردند. اما این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 2 میلیون و 993 هزار و 122 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۴/۰۱  
      تولید 55 میلیون تن فولاد، 6 میلیون تن قراضه نیاز دارد
      بر اساس برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان ، برای رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 ، باید شش میلیون تن قراضه پایه آهنی برای کارخانه های داخلی تامین شود. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، بر اساس برآوردهای کارشناسان اکنون بین 2.5 تا 2.7 میلیون تن مصرف آهن قراضه در ایران وجود دارد و با توجه به کاهش منابع قراضه و نیاز به واردات باید توجه خاصی به زیرساخت بنادر برای تخلیه قراضه انجام شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۳۱  
      ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ ضرورت اجرای طرح جامع
      گزارش جدید از وضعیت طرح جامع فولاد نشان می دهد، ایجاد توازن در زنجیره فولاد،‌ یکی از نکات اساسی اجرای این طرح محسوب می شود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، بر اساس بررسی های به عمل آمده از سوی مشاور پایش طرح جامع فولاد، «ظرفیت» تولید فولاد خام کشور در پایان سال 94 معادل 23.4 میلیون تن و در بخش محصولات فولادی 34.1 میلیون تن بوده است. طبق این بررسی، از 55 میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در چشم انداز 1404 رقمی در حدود 34 میلیون تن مصرف داخلی و مابقی (21 میلیون تن) باید صادر شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۵/۰۳/۳۰