سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار صنایع معدنی
      امضای تفاهمنامه با «ساینو استیل» برای اجرای سه پروژه در صنعت آلومینیوم
      شرکت ساینواستیل چین با امضای تفاهمنامه ای با ایمیدرو، آماده اجرای سه طرح آلومینا،‌ آلومینیوم و نیروگاه در ایران شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۲۳  
      فروش 200 تن کنسانتره سرب نخلک در بورس کالا
      200 تن کنسانتره سرب تولیدی مجتمع نخلک در دومین مرحله عرضه در بورس کالای ایران به فروش رسید. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، 200 تن کنسانتره سرب تولیدی مجتمع سرب نخلک (با عیار 50 درصد سرب و 450 گرم در تن نقره)، برای نخستین بار از زمان فعالیت، توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو، در تالار محصولات فرعی بورس کالا عرضه شد که در دومین مرحله عرضه به فروش رسید.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۲۲  
      ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده ، 2 هدف اصلی ایمیدرو برای تحقق اقتصاد مقاومتی
      «بالا بردن ارزش افزوده» و «ایجاد اشتغال»، از اهداف اصلی این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان این مطلب اظهار داشت: بخش معدن به دلیل داشتن بسترهای اصلی توسعه در داخل کشور (شامل ذخایر فراوان مواد معدنی، ذخایر غنی انرژی و نیروی انسانی توانمند)، در صورت فرآوری و ایجاد ارزش افزوده، می تواند در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نقش مهمی ایفا کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۲۲  
      استقبال از دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایمیدرو
      دومین نمایشگاه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی روز چهارشنبه 19 اسفند ماه در ایمیدرو برگزار شد و مورد استقبال همکاران قرار گرفت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۹  
      پیش بینی افزایش تقاضای فولاد در سال 95
      دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد پیش بینی کرد: با توجه به فعال شدن طرح های عمرانی و ساخت و ساز، تقاضای مصرف فولاد در کشور طی سال 95 افزایش می یابد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۹  
      توانمندی معدن و صنایع معدنی به «ستاد اقتصاد مقاومتی» ارائه شد
      رئیس هیات عامل ایمیدرو از تهیه گزارش نقش بخش معدن و صنایع معدنی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارائه آن به ستاد اقتصاد مقاومتی خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به مزیت های نسبی بخش معدن همچون ذخایر فراوان و متنوع مواد معدنی در سراسر کشور، منابع غنی انرژی و نیروی متخصص، در صورت سرمایه گذاری مناسب برای اکتشاف، استخراج و فرآوری، این بخش می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره ایفا کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۷  
      اسپانیا برای تولید سوخت از زغالسنگ، در ایران سرمایه گذاری می کند
      یک هلدینگ اسپانیایی با امضای تفاهمنامه ای با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، برای تولید سوخت سازگار با محیط زیست با استفاده از زغالسنگ،‌ در ایران سرمایه گذاری می کند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر عامل گروه اس.ال.ام در حاشیه امضای «تفاهمنامه سرمایه گذاری در بخش زغالسنگ و احداث پالایشگاه تولید بیواتانول» در ایران که در حضور رییس هیات عامل ایمیدور انجام شد، گفت: به منظور تامین خوراک این پالایشگاه،‌ قراردادی 15 ساله برای خرید زغالسنگ حرارتی ایران امضا می کنیم.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۷  
      افزایش 23 درصدی تولید کنسانتره مس تا پایان بهمن
      میزان تولید کنسانتره مس در کشور تا پایان بهمن ماه سال جاری 23 درصد افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ماه، 893 هزار و 839 تن کنسانتره مس تولید کردند. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 728 هزار و 615 تن بود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۵  
      حذف ارز مبادله‌ای از واردات 4 محصول فولادی
      سازمان توسعه تجارت با صدور بخشنامه ای،‌ ارز مبادله ای برای واردات چهار محصول فولادی را حذف کرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۲  
      آماده باش شرکت ملی فولاد برای راه اندازی طرح های استانی
      مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: کارشناسان، مدیران و مشاوران طرح های فولاد استانی برای راه اندازی این طرح ها آماده می شوند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۴/۱۲/۱۲