سال جهش تولید
X
   
 
    • میزگرد
      نخستین پنل تخصصی مواد معدنی حیاتی و راهبردی در ایمیدرو برگزار شد
      نخستین پنل تخصصی حوزه مواد معدنی حیاتی و راهبردی در ایمیدرو با حضور متخصصان ستادی، شرکت ها، مجتمع ها و طرح های سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با حضور سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو برگزار شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۴۰۲/۰۶/۲۱  
      برقراری عدالت صنعتی با تعریف طرح های جدید در مناطق کم برخوردار
      وجیه اله جعفری در نشست بررسی گزارش نهایی طرح جامع آلومینیوم کشور، برقراری عدالت صنعتی به وسیله تعریف طرح های جدید در مناطق کم برخوردار کشور را از جمله نکاتی دانست که در این طرح جامع باید در نظر گرفته شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۴۰۱/۰۴/۰۴  
      نسخه به صرفه و اثربخش توسعه فرآوری در معادن کوچک
      طبق آمار، بیش از 4 هزار معدن غیر فعال در کشور وجود دارد که از این میزان، ۴۶۸ معدن فلزی است. با توجه به کوچکی حجم این معادن، سرمایه گذاری برای احداث واحد فرآوری در جوار معادن مذکور که کمتر از 2 سال نیاز خواهد بود- صرفه اقتصادی ندارد و از این رو، تعداد قابل توجهی از معادن غیر فعالند. برای رفع این چالش، واحدهای فرآوری سیار (موبایل) به کمک این معادن آمده تا بتوانند مواد معدنی با ارزش را فرآوری و به زنجیره تولید فلزات کشور وارد کنند. در این زمینه، کارشناسان و فعالان درباره مزایای توسعه واحدهای فرآوری موبایل و راهکارهای توسعه آن به دلیل محدودیت های کرونا در قالب میزگرد تلفنی اظهار نظر کرده اند که در ادامه می آید:
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۹/۰۴/۳۱  
      ضرورت احیای معادن دارای بازار تضمین شده مواد معدنی/ تهیه بسته احیای معادن کوچک در استان ها
      افزایش سطح اشتغال پایدار و ثروت آفرینی، رونق تولید و همچنین رشد زیست بوم کارآفرینی را می توان از مهم ترین عوامل جذابیت برای سرمایه گذاری و توسعه معادن کوچک و متوسط مقیاس، نام برد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۵/۰۷  
      فراخوان پیشنهاد موضوع میزگرد در بخش معدن و صنایع معدنی
      به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به منظور دستیابی و تسریع اهداف چشم انداز بخش معدن و صنایع معدنی کشور در نظر دارد، میزگردهای تخصصی با موضوع های مختلف برگزار کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۲/۰۸  
      اجرای طرح احیای معادن کوچک در 5 استان به صورت پایلوت/ استقبال بالای شرکت های بزرگ معدنی از طرح/ فعال کردن بخش خصوصی یکی از راهکارهای خروج از تحریم هاست/ سال آینده شاهد حرکت مطلوبی برای تحول بخش معدن خواهیم بود
      میزگرد تخصصی«طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک» با حضور محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن، مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران، خدایار کریم نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و سیدرضا عظیمی مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک در روابط عمومی ایمیدرو برگزار شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۷/۰۹/۲۵  
      اجتناب از توسعه بنگاه‌های خردمقیاس و تشکیل بنگاه‌های بزرگ‌مقیاس
      با خروج آمریکا از برجام و شرایط اقتصادی جدید در کشور؛ چه شرایطی در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران رقم خواهد خورد و در این شرایط چه راهکارهای را باید در شمار برنامه ها قرار داد؟ این سوالی است که در چهارمین میزگرد ایمیدرو به بحث گذاشته شد و امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران و حمید آذرمند کارشناس کلان اقتصادی به آن پاسخ دادند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۷/۰۴/۱۲  
      باز تعریف ماموریت سازمان های ذیربط در بخش معدن/ حوزه اکتشاف نیاز به راه اندازی پایگاه داده دارد/ ضرورت استانداردسازی داده ها در بخش اکتشاف
      سومین میزگرد از سلسله میزگردهای ایمیدرو با موضوع " جایگاه اکتشاف در حوزه معدن و صنایع معدنی " برگزار شد و حاضران در این نشست اجماع در کشور برای توسعه بخش معدن و صنایع وابسته، تدوین استراتژی اکتشاف توسط سازمان زمین شناسی و حفظ زنجیره های ارزش در یکسری مواد معدنی را از راهکارهای قابل توجه در حوزه اکتشاف خواندند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۹/۱۹  
      مدل کسب و کار در بخش صنعت و معدن باید اصلاح شود
      میزگرد "انتظارات فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از دولت دوازدهم" در یک نگاه: اگر بخواهیم مقوله توسعه را به سرانجام برسانیم، قطعا باید زنجیره های تاثیرگذار در بخش صنعت و معدن مثل یک اتاق شیشه ای عمل کند. باید سرمایه های جدید را به حوزه معدن اضافه کرد. باید ظرفیت های قدیمی را به ظرفیت واقعی خودشان برسانیم. وقتی ظرفیت ها واقعی شود نیازمند به یک نگاه جدید و حمایتی نه از نگاه یارانه ای بلکه نگاهی استراتژیک داریم که مطمئنا به مقاصد مطلوبی خواهیم رسید. * برای تحقق رشد 8 درصد باید سالانه 26درصد رشد سرمایه گذاری داشته باشیم و در بخش معدن رشد 9درصدی را تجریه کنیم. * مهم ترین چالش؛ چالش سرمایه گذاری در دولت دوازدهم است. * شریعتمداری برای ایجاد تقاضا باید با وزارتخانه ها و دیگر سازمان ها هماهنگ باشد. * باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده در زنجیره پایین دستی معدن باشیم. * نقش وزارت اقتصاد در حل بسیاری از مسائل مربوط به صنایع و معادن و تجارت بسیار کلیدی است که مدیریت نرخ ارز، مسائل مربوط به خصوصی سازی از مهم ترین آن هاست. * مهم ترین مسئله در حوزه معادن و صنایع مدل کسب کار و ساختار صنعت است. * در تمام معادن بزرگ دنیا؛ این کنسرسیوم های فراملیتی بزرگ هستند که منابع را تجهیز می کنند. * در سرمایه گذاری فقط ایجاد ظرفیت کافی نیست؛ GDP باید همراه با بهره برداری باشد. * اگر بخش معادن ما بتواند موتور رشد باشد حتما باید بخش خصوصی واقعی محور توسعه معادن ما باشد. * هیچ معدنی در شرایط ایزوله و انزوا با تکنولوژی و بازار خودش نمی تواند توسعه ای عمل کند.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۶/۰۱  
      تولید باید به سطح ظرفیت ها برسد / همگرایی وزارت صمت با اقتصاد، نیاز اولیه توسعه است
      دومین میزگرد از سلسله میزگردهای تخصصی ایمیدرو با عنوان" انتظارات فعالان بخش معدن و صنایع معدنی از دولت دوازدهم" با حضور یک کارشناس اقتصادی و دو مدیر از بخش دولتی و خصوصی در محل ایمیدرو برگزار شد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۶/۰۵/۲۵