سال جهش تولید
X
   
 
    • اخبار رسانه ها
      سنگ‌های گرانبها، عرصه‌ای برای خودنمایی گوهرهای ایران ‌زمین
      آمارهای رسمی گویای آن است که ایران همواره در بین کشورهای شاخص جهان از لحاظ ذخایر معدنی قرار داشته، اما یکی از کلیدی‌ترین بخش‌هایی که در سال‌های گذشته مغفول مانده، عرصه سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی بوده که اکنون فرصت خودنمایی یافته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۹/۰۳/۳۰  
      ایران در صدر تولید و صادرات فولاد خاورمیانه
      صنعت فولاد کشور با سابقه بیش از نیم قرن، امروز در بین رقبا در خاورمیانه از نظر تولید و صادرات حرف اول را می‌زند و انتظار می‌رود تا ۱۴۰۴ از سطح دهم جهانی هم با ارتقای جایگاه به رده هفتم برسد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۹/۰۲/۱۹  
      گزارشی از جزئیات تجارت خارجی معدن و صنایع معدنی
      بررسی وضعیت تجارت خارجی بخش معدن و صنایع معدنی و جزئیات آن،‌ گزارشی است که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بدان پرداخته است. تا پایان سال 97 سهم این بخش از تجارت خارجی کشور به 21 درصد رسید که در سال 98 این رقم افزایش یافت.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۱۰/۱۴  
      سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری ایران برای تولید آلومینیوم
      شکل‌گیری نخستین کارخانه صنعت آلومینیوم ایران قدمتی نزدیک به پنج دهه در کارنامه دارد و از سال ۱۳۵۱ خطوط تولید شمش در کارخانه ایرالکو راه‌اندازی شد و این مجموعه سالها به فعالیت خود ادامه داد تا در دوران جمهوری اسلامی ( ۱۳۶۹ ) کارخانه‌های المهدی و سپس هرمزال ( ۱۳۸۵) وارد مدار تولید شدند، اما اکنون سخن از سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در کارخانه آلومینیوم جنوب برای دستیابی به ظرفیت میلیونی به میان آمده است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۸/۱۸  
      تولید آلومینیوم در ایران به ۱.۳ میلیون تن خواهد رسید
      مدیرعامل سابق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از افزایش تولید آلومینیوم ایران به ۱.۳ میلیون تن خبر داد و گفت: سرانه مصرف آلومنیوم در دنیا رو به افزایش است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۷/۲۳  
      ضرورت تداوم اقدامات حمایتی شرکت ها در منطقه کم برخوردار سنگان
      فرماندار شهرستان خواف اعلام کرد: به منظور محرومیت زدایی در منطقه سنگان، انتظار می رود برنامه های توسعه ای شرکت های معدنی با هماهنگی کمیته برنامه ریزی شهرستان خواف تداوم داشته باشد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۷/۲۳  
      واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود
      مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو گفت: واحد احیای مستقیم چادرملو که تولید آزمایشی خود را از اواخر سال گذشته آغاز کرده به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۷/۲۰  
      هدفگذاری برای تولید ۲۸ میلیون تن شمش فولادی در سال ۹۸
      معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سال گذشته تولید شمش فولادی حدود ۲۵ میلیون تن بود و امسال با ظرفیت ۳۵ میلیون تنی، انتظار می رود ۲۸ میلیون تن تولید محقق شود.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۷/۱۰  
      اخذ عوارض ۲۵ درصدی از صادرات مواد خام معدنی به گمرک ابلاغ شد
      معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: روز ۲۶ شهریور موضوع اخذ عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خام معدنی ( سنگ آهن ) به گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد و از یکم مهرماه امسال شکل اجرایی به خود می گیرد.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۶/۲۷  
      نیروگاه ۱۶۰مگاواتی سیرجان آماده بهره برداری شد
      مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی این شهرستان به مرحله راه اندازی رسیده و در نوبت افتتاح قرار گرفته است.
      تاریخ انتشار  :  ۱۳۹۸/۰۶/۲۵